دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آذر 1394 - 14:20

آیت‌الله قائم‌مقامی: خبرگان حلقه واسط مردم و رهبری است و خبرگان کارآمد می‌تواند مقبولیت نهاد رهبری را ارتقا دهد

آیت‌الله قائم‌مقامی بعد از ثبت نام در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به جایگاه خبرگان در تقویت رهبری گفت: نتیجه عمل یک مجلس خبرگان کارآمد می‌تواند مقبولیت و تلقی عمومی نسبت به نهاد رهبری را ارتقا بدهد.
کد خبر : 57140

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، آیت‌الله سید عباس حسینی قائم‌مقامی، رئیس سابق مرکز اسلامی هامبورگ، که پیش از ظهر امروز ـ دوشنبه ـ در پنجمین روز ثبت نام کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری، در ستاد انتخابات کشور حاضر شد و داوطلبی خود را برای خبرگان پنجم به ثبت رساند، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجلس خبرگان جایگاهش مشخص است و بر اساس آنچه در قانون آمده به عنوان حلقه واسطه بین رهبری و مردم است.


قائم‌مقامی با بیان اینکه «مجلس خبرگان رهبری دو وظیفه کلی دارد»، ادامه داد: مجلس خبرگان رهبری یک وظیفه تاریخی و مقطعی دارد که باید رهبر را انتخاب کند و یک وظیفه تداومی و استمراری دارد که بر اساس آن، اعتماد و مقبولیت عمومی را به بدنه جامعه نسبت به رهبری انتقال می‌دهد و این کارکرد بسیار مهمی است.


وی افزود: یک مجلس خبرگان کارآمد همانطور که حضرت امام(ره) فرمودند نتیجه عملش می‌تواند به تقویت رهبری بینجامد و می‌تواند مقبولیت و تلقی عمومی نسبت به نهاد رهبری را ارتقا بدهد.


قائم‌مقامی درباره ضرورت حضور جوانان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: بزرگوارانی که سالمند هستند جزو سرمایه‌های جامعه ما محسوب می‌شوند و نباید به این عنوان که جوان‌گرایی می‌کنیم خودمان را از این سرمایه‌ها محروم کنیم؛ در این حال هم نباید مانع حضور جوانان باشد چون خبرگان فعلی، در گذشته وقتی مسئولیت‌های مهم را برعهده داشتند، جوان بودند.


وی درباره امکان حضور بانوان در مجلس خبرگان رهبری افزود: تلقی من از قانون این است که برای حضور بانوان در مجلس خبرگان رهبری منعی وجود نداشته باشد، با توجه به اینکه در مجلس خبرگان رهبری ملاک‌گرایی وجود دارد و این شرایط می‌تواند برای همه وجود داشته باشد.


آیت‌الله سید عباس قائم‌مقامی از حوزه انتخابیه تهران، نامزد مجلس خبرگان رهبری شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب