دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 فروردين 1400 - 12:15
نماینده مردم تهران در مجلس:

گوش شنوایی در بخش اجرایی وجود ندارد

مجتبی توانگر در توئیتر نوشت: در کشتارگاه قیمت مصرف هر کیلو مرغ ۲۰هزار و ۴۰۰ تومان برچسب می‌خورد اما چرا با قیمت غیرواقعی تا ۴۰ هزار تومان عرضه می‌شود؟
کد خبر : 571338
مجتبی توانگر

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، مجتبی توانگر نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پیامی در فضای مجازی نوشت: مرغ به‌عنوان یکی از منابع پروتئینی پر تقاضا علیرغم دریافت یارانه در بخش نهاده‌های تولید و علیرغم فراوانی کالا، با قیمت‌های غیرواقعی به دست مصرف‌کننده می‌رسد.


متن پیام توئیتری این نماینده به شرح زیر است:


«مرغ به‌عنوان یکی از منابع پروتئینی پر تقاضا علیرغم دریافت یارانه در بخش نهاده‌های تولید و به‌رغم فراوانی کالا، با قیمت‌های غیرواقعی به دست مصرف‌کننده می‌رسد. به‌طوری که رئیس مجلس شورای اسلامی به‌کرات از معیوب بودن چرخه تأمین و توزیع یادکرده ولی گوش شنوایی در بخش اجرایی وجود ندارد.


حسب وظیفه کمیسیونی در نظارت بر نحوه تنظیم بازار به‌اتفاق دکتر شاوردیان رئیس کمیته استان تهران فراکسیون اصناف از ساعت ۲۳ تا حدود ۲ بامداد به‌صورت سرزده وارد یکی دوتا از کشتارگاه‌های جنوب تهران شدیم.


کشتارگاه در واقع گلوگاهی است که از آنجا می‌توان زنجیره توزیع مرغ را تحت کنترل قرار داد.


در کشتارگاه قیمت مصرف هر کیلو مرغ  ۲۰هزار و ۴۰۰ تومان برچسب می‌خورد اما چرا با قیمت غیرواقعی تا ۴۰ هزار تومان عرضه می‌شود؟


سؤالی است که برای پاسخ به آن وارد بقیه زنجیره توزیع مرغ شده و به ملت گزارش خواهیم داد.


البته به‌موازات ضمن هماهنگی با دکتر قالیباف، در ادامه پیگیری حقوق مردم، با برخی مسئولین امر تماس داشتیم و منجر به تصمیماتی شد که به کاهش قیمت مرغ تا واقعی شدن آن امیدوارم.


شنبه صبح هم با آقای مفتح «قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی» جلسه‌ای جهت هماهنگی بیشتر داریم.


ما که از حقوق ملت کوتاه نمی‌آییم پس وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت جهاد کشاورزی و نهادهای نظارتی باید پای‌کار بیایند.»


انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته