دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 فروردين 1400 - 09:34
وزیر امور خارجه قطر:

آمریکا برای بازگشت به برجام تنها شعار می‌دهد/ تنش میان ایران و آمریکا به سود هیچ‌کس نیست

وزیر امور خارجه قطر با بیان اینکه آمریکا برای بازگشت به برجام اقدام عملی نکرده است، گفت: تنش میان ایران و آمریکا به سود هیچ‌کس نیست.
کد خبر : 571202
محمد بن عبدالرحمان آل ثانی

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا از الجزیره، محمد بن عبدالرحمان آل ثانی گفت: از سوی آمریکا برای بازگشت به توافق هسته‌ای تنها شعار شنیده می‌شود و هیچ اقدام عملی انجام نداده‌اند. معتقدیم بالا گرفتن تنش‌ها میان ایران و آمریکا به نفع هیچ‌کس به‌ویژه کشورهای منطقه نبوده و قطر نیز خواهان این اتفاق نیست.


وی افزود: دوحه درحال پایه‌ریزی سازوکار گفت‌وگو است، تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر نیز چند مرتبه در مجامع جهانی از آن سخن گفته و ایران نیز به گفت‌وگوی منطقه‌ای پاسخ مثبت داده است.


وزیر امور خارجه قطر عنوان کرد: نقش ایران در پرونده‌های منطقه بسیار مهم و به همین خاطر قطر به‌طور مداوم در تعامل و ارتباط با تهران  است. دوحه تلاش می‌کند تا زیربنا و فضایی مثبت برای گفت‌وگو و مذاکره، چه گفت‌وگوی منطقه‌ای و چه مذاکره با آمریکا ایجاد کند، اما اکنون زمینه‌های سیاسی موجود برای گفت‌وگو آماده به نظر نمی‌رسند. گرچه از سوی آمریکا اقدام عملی درباره بازگشت به توافق هسته‌ای ندیده‌ایم، اما قطر و کشورهای اروپایی به دنبال ابتکاری برای اجتماع دو طرف بر توافق هسته‌ای هستند.


انتهای پیام/4033/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته