دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مرتضی محصص:

مسائل مالی، فوتبالیست‌های‌مان را عربی می‌کند/ تیم‌های ضعیف اروپایی از تیم‌های عربی بهترند

رییس کمیته فنی فدراسیون فوتبال گفت: به خاطر تغییرات در کادر فنی و مدیریتی باشگاه‌های قطری، بازیکنان ایرانی تصمیم به جدایی از تیم‌های خودشان گرفتند.
کد خبر : 57119

در روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر جدایی بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ قطر از باشگاه‌های این کشور شنیده می‌شود. البته این خبر از سوی مدیر برنامه‌های برخی از این بازیکنان تکذیب شد. نکته جالب در این مورد، این مسئله است که چطور می‌شود، در یک برهه زمانی چند بازیکن با باشگاه‌های خودشان به مشکل برمی‌خورند و قصد جدایی دارند.


مرتضی محصص در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد شایعات مطرح شده در مورد جدایی بازیکنان ایرانی از تیم‌های قطری بیان داشت: «همیشه تغییرات در کادر فنی و مدیریتی باعث تغییر در نگرش و فلسفه باشگاه‌ها می‌شود. معمولا با تغییر یک مربی دیدگاه یک تیم نسبت به بازیکنانش تغییر پیدا می‌کند. در این زمینه مقصر بازیکنان ایرانی نیستند و به احتمال زیاد تغییرات ایجاد شده در کادرفنی و مدیریت باشگاه‌های قطری، موجب چنین تصمیمی از سوی بازیکنان ایرانی می‌شود.»


محصص در خصوص انتخاب بازیکنان ایرانی برای بازی در تیم‌های حوزه خلیج فارس گفت: «دوران حرفه‌ای یک بازیکن فوتبال بسیار کوتاه است و کمتر بازیکنی مانند مالدینی و زانتی هستند که سال‌های زیادی در اوج فوتبال دوران خودشان باشند. کوتاه بودن دوران اوج بازیکنان باعث می شود تا مسائل مالی هم برای آنها مهم باشد و آینده خودشان را تامین کنند. بازیکنان ایرانی هم به خاطر مسائل مالی، کشورهای حوزه خلیج فارس را انتخاب می‌کنند.»


وی ادامه داد: «اگر به سرمربیان تیم‌های عربی توجه داشته باشیم، متوجه می شویم که مربیان بزرگی در این تیم‌ها مشغول کار هستند و بازیکنان ما زیر نظر این مربیان کار می کنند. از این جهت، حضور بازیکنان ایرانی در این کشورها و کار کردن با مربیان بزرگ دنیا می‌تواند تاثیر خوبی در پیشرفت فوتبال آنها داشته باشد.»


کارشناس فوتبال ایران در مورد علت افت فوتبال لژیونرهای ایرانی حاضر در تیم‌های عربی افزود: «پیشرفت فوتبال یک بازیکن مدیون زندگی شخصی آن بازیکن است. منظور از زندگی شخصی نحوه تغذیه و استراحت مناسب و حتی تمرینات بدنسازی است. من اصلاع دقیقی از نحوه زندگی بازیکنان ایرانی در کشورهای عربی ندارم اما پیشنهادم این است که حضور در ضعیف‌ترین تیم‌های اروپایی بهتر از حضور در کشورهای عربی است. به خاطر شکل فوتبال اروپا و نحوه زندگی آنها، بازیکنان ایرانی بهتر در این کشورها موفق می‌شوند و پیشرفت بیشتری می‌کنند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته