دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا

رئیس فدراسیون سوارکاری: در المپیک نماینده خواهیم داشت/ نژادهای اصیل ایرانی تفکیک شده‌اند

مسعود خلیلی گفت: تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد تا در المپیک ریو دو نماینده داشته باشیم و در دوره بعدی بازی‌های آسیایی حتما به مدال برسیم.
کد خبر : 57037

رئیس فدراسیون سوارکاری درگفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، در خصوص فعالیت‌های فدراسیون از ابتدای سال تا به امروز اظهار داشت: «به همراه تمامی همکاران سعی کردیم تا زمان‌هایی که در گذشته از دست رفته بود را جبران کنیم. در ماموریت‌های سازمانی که داشتیم بسیاری از خلا‌ها را پر کردیم و توانستیم میزبانی برخی مسابقات بین‌المللی را بگیریم. سه دوره از رقابت‌های سی اس آی «CSI» را برگزار کردیم مسابقاتی که در گذشته در ایران خیلی کم به آن پرداخته می‌شد.»


وی ادامه داد: «با ارتقای کیفیت سطح سوارکاری در ایران موفق شدیم مسابقات «درساژ» را برگزار کنیم. کلاس آموزشی داوری «درساژ» را برای واجدین شرایط برگزار کردیم و تعدادی داور تربیت کردیم تا در آینده نیازمند داور «درساژ» نباشیم. در مقوله پرورش اسب توانستیم چهار نژاد بومی ایرانی «ترکمن»، «کرد»، «دره‌شوری» و «کاسپین» را از یکدیگر تفکیک و رشد دهیم. برای این کار از تمامی آنها نمونه‌گیری شد و نمونه‌ها به آزمایشگاه مورد تایید فدراسیون جهانی سوارکاری در آمریکا رفت. پس از تایید تست‌ها شروع به نگارش کتاب‌های تبارنامه نژادهای بومی ایران کردیم که کتاب تبارنامه نژاد «کاسپین» مورد تایید جهانی قرار گرفت. نگارش کتاب‌های اسب‌های «ترکمن» و «کرد» نیز تا عید به پایان می‌رسد.»


خلیلی با اشاره به استفاده بیشتر از اسب‌های نژاد ایرانی در مسابقات داخلی و بین‌المللی خاطرنشان کرد: «استفاده از اسب‌های تولید کشور رغبت بیشتری به پرورش‌دهندگان اسب می‌دهد که با شور و حرارت بیشتری، نسبت به تولید اسب‌های بهتر و آماده‌تر اهتمام ورزند. ما برای توسعه سوارکاری در ادامه فعالیت‌های قبلی اولین حراج اسب «عرب» را بدون وجود هرگونه واسطه‌ای زیر نظر فدراسیون با حضور دامپزشک مورد تاییدمان در استان یزد برگزار کردیم. در اسفندماه هم دومین حراج امسال را برای اسب‌های «ترکمن» برگزار می‌کنیم تا با افزایش اسب‌های اسب‌دوانی در سال 95 مسابقات بیشتری را در داخل و خارج از کشور برگزار کنیم.»


وی ادامه داد: «جا دارد از وزارت ورزش تشکر کنم که با در اختیار قراردادن میدان اسبی نوروزآباد شرایطی را فراهم کرد که ما بتوانیم با همکاری شرکت توسعه اماکن ورزشی به صورت همزمان در چند استان کشور شاهد برگزاری مسابقات اسب دوانی باشیم.»


رئیس فدراسیون سوارکاری در مورد اینکه ایران چقدر شانس دارد که در المپیک 2016 ریودژانیرو نماینده‌ای در سوارکاری داشته باشد، تصریح کرد: «تمام تلاش ما این است که ورزش ایران پس از سال ها در المپیک نماینده‌ای داشته باشد. ما دو سوارکار در خارج از کشور داریم که در رقابت‌های مختلف شرکت می‌کنند و در تلاشند تا هر طور شده حدنصاب‌های لازم را جهت ورود به المپیک به دست آورند. هر چند ما محدودیت‌هایی داریم اما با این حال با تهیه اسب‌های فوق‌العاده شرایطی فراهم شده که نمایندگان ما بتوانند نمایش قابل قبولی داشته باشند.»


وی ادامه داد: «علیرضا فامیل بختیاری تنها سوارکار حضور یافته کشورمان در مسابقات جهانی پرش با اسب اتریش از سری مسابقات گرندپریکس تاکنون بوده است. مسابقات جهانی اتریش در تقویم رسمی فدراسیون جهانی ثبت شده و امتیازات کسب شده سوارکاران در این رقابت‌ها نیز برای راهیابی به المپیک در نظر گرفته می‌شود. وی توانست با نمایش خیره‌کننده خود عملکرد درخشانی از خود به جای بگذارد. فامیل‌بختیاری با درخشش در فینال مسابقات، موفق شد در رده هفتم این رقابت‌ها و بالاتر از بسیاری از مقام‌داران المپیک و جهان قرار گیرد. این نمایش او، ما را امیدوار کرد که در المپیک نماینده داشته باشیم. ضمن اینکه اگر یک درصد هم به المپیک نرسیم یقین دارم در دوره بعدی بازی‌های آسیایی حضور پرشوری خواهیم داشت و حتی برای کسب مدال هم شانس داریم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته