دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آذر 1394 - 12:05

اردوغان: بعضی‌ها به اسم داعش، ترکمن‌ها را هدف قرار می‌دهند

رئیس‌جمهوری ترکیه روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد: ترکیه در نظر دارد که سطح همکاری خود را با کشورهای همسایه برای مبارزه با تروریسم افزایش دهد.
کد خبر : 57025

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از شبکه خبری العربیه رجب طیب اردوغان گفت: «برخی کشورها که به نام مبارزه با داعش در سوریه دخالت می‌کنند تنها 10 درصد از عملیات آن‌ها علیه داعش است و بیشتر ترکمن‌های سوریه را هدف قرار داده‌اند.»


اردوغان با بیان اینکه برخی کشورها با دخالت در سوریه اوضاع این کشور را متشنج کرده‌اند، افزود: «90 درصد حملات این کشورها علیه مسلمان و از جمله ترکمن‌هاست، بنابراین نباید خودمان را فریب بدهیم و فکر کنیم اینها با داعش می‌جنگند.»


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، روسیه چند هفته‌ای می‌شود که با دعوت دولت سوریه، عملیات گسترد‌ه‌ای علیه مخالفان بشار اسد آغاز کرده است. دولت‌های غربی اعتقاد دارند که عمده حملات روسیه متمرکز بر نیروهایی به غیر از داعش است. ادعایی که توسط مسکو رد شده است.


رئیس‌جمهوری ترکیه همچنین با بادآوری تنشی که میان بغداد و آنکارا به وجود آمده است، گفت: «ترکیه تصمیمی برای نقض حاکمیت هیچ کشوری ندارد کما اینکه یکپارچگی خاک سوریه، عراق و لیبی برای ترکیه از هر کشور دیگری مهم‌تر است.»


عراق هفته گذشته به‌خاطر حضور شماری از نیروهای ترکیه در نزدیکی موصل به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرد. ترکیه 150 نفر از سربازان خود را بدون اجازه حکومت مرکزی عراق در منطقه «بعشقیه» مستقر کرده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب