دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 اسفند 1399 - 19:29

درباره ما

کد خبر : 570083

بسم الله الرحمن الرحیم


خبرگزاری آنا در ابتدای تیرماه ۱۳۸۳ به عنوان سایت‌خبری دانشگاه آزاد اسلامی آغاز به کار کرد. با تغییرات مدیریتی دانشگاه و مدیریت خبرگزاری طی سال ۱۳۹۱ ، این خبرگزاری موفق به اخذ مجوز رسمی گردیده و در راستای بسط تعامل فضای دانشگاهی کشور و سایر عرصه‌های فرهنگی-سیاسی-اقتصادی و اجتماعی رویکرد جدیدی را درپیش گرفته و مطالبه خبری اقشار دانشگاهی کشور را در دستور کار خویش قرار داد. امید است با توکل به خداوند متعال و با تلاش روزافزون، این خبرگزاری سیر تعالی به خود گیرد.


صاحب امتیاز: دانشگاه آزاد اسلامی



اهداف، سیاستها و اولویتهای خبرگزاری آنا


نگاه تحلیلی و آسیب‌شناسانه به مسائل ایران و جهان


بازتاب واقعی اخبار


سرعت و دقت در انتشار اخبار


پرهیز از افراط و تفریط


توجه به مخاطب و ایجاد اعتماد پایدار بین رسانه و مخاطب


صداقت و امانت‌داری در انتشار اخبار



دفاتر و رابطان استانی


کارشناسان روابط عمومی تمام واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور، به عنوان رابط خبری خبرگزاری آنا مشغول به همکاری می‌باشند و دفتر آنان در واحد دانشگاهی مستقر است.



منشوراخلاق رسانه‌ای و حرفه‌ای‌ خبرگزاری آنا


خبرگزاری آنا علاوه بر آنکه خود را ملزم به رعایت قانون مطبوعات و سایر قوانین مرتبط با فعالیت‌های رسانه‌ای می‌داند، منشور اخلاقی‌ای را با هدف تعمیق ارزش‌های اخلاقی (دینی، عرفی و حرفه‌ای) در فضای رسانه‌ای جمهوری اسلامی و در چهار محور ۱- عدالت‌گرایی ۲- صداقت ۳ - قانون‌گرایی ۴- مسئولیت پذیری، برای خود تعریف کرده و همه همکاران خود را متعهد به رعایت آن می‌داند.


برمبنای این میثاق‌نامه داخلی، همه نیروهای خبرگزاری‌ آنا در همه سطوح متعهد می‌شوند که:


۱.از تخریب سایر رسانه‌ها، کارشکنی و رقابت‌های مخرب در میان سازمان‌های خبری، پرهیز و تعامل سازنده و هم‌افزا را پیگیری کنند.


۲.از سرقت ادبی، تحریف متن‌های اقتباس‌شده از منابع خبری در قالب نقل غیرمستقیم پرهیز نمایند.


۳.از ضبط مخفیانه مصاحبه‌ها پرهیز کنند و فایل صوتی و تصویری افراد را فقط پس از اعلام رضایت کتبی افراد منتشر کنند.


۴.حقوق شخصی افراد تحت مدیریت (نظیر حفظ اطلاعات شخصی، پرداخت حقوق و مزایا، بیمه و ...) را مراعات کنند.


۵.از پذیرش هدایا و پاداش مادی غیرمتعارف پرهیز کنند.


۶.از نشر اطلاعاتی که شامل محتوای دروغ، شایعه پراکنی، تهمت، اهانت، فحاشی، تمسخر، هجو، افشای سر و اضرار به غیر باشد، جلوگیری کنند.


۷.از تضییع حقوق افراد و نقض حریم خصوصی و دامن‌زدن به اختلافات خانوادگی بپرهیزند.


۸.در صورت بروز خطا حتی بدون اعتراض فرد ذینفع، سریعا در جهت رفع آن بکوشند.


۹.با حضور در کلاس و کارگاه‌های آموزشی که توسط مدیریت خبرگزاری برنامه ریزی می‌شود، اطلاعات خود را درباره اطلاعات مختلف و حوزه‌های کاری به روز کنند.


۱۰.در انتخاب تیتر،‌ از اغواگری بزرگنمایی غیرواقعی، استنباط غیرمنطبق با متن خودداری کنند.


۱۱.هیچ خبر و گزارشی را پیش از اطمینان کامل از صحت آن منتشر نمی‌کنند.


۱۲.چنانچه مصاحبه‌شونده یا مرجع خبر، درخواست عدم انتشار مصاحبه یا خبری را داشته باشد، آن را محترم بشمارند.


۱۳.از خبرنگاران خواسته می‌شود با سازمانها و ارگانهایی که تحت پوشش خبری خود دارند بدون مجوز کتبی سازمانی که در آن شاغل هستند،‌همکاری و مشارکت نداشته باشند.


۱۴.هر پاسخ شامل توضیح، تکذیب و نظایر آن را که از سوی افراد ذینفع واصل می‌شود، منتشر کنند و چنانچه قرار است به آن واکنشی نداشته باشند، کاملا مودبانه و محترمانه باشد.


۱۵.از هرگونه مونتاژ، تغییر و روتوش عکس که منجر به گمراهی، اغوا و سردرگمی مخاطب می شود، پرهیز کنند. همچنین از تصاویر آرشیوی که ممکن است مخاطب را به اشتباه بیندازند، خودداری کنند.


۱۶.چنانچه مبادرت به نظرخواهی یا نظرسنجی از مخاطبان خود می‌کنند، اسناد و مدارک مثبته را در صورت درخواست مخاطبان به آنان ارائه کنند.


۱۷.تولید محتوای صورت گرفته توسط سرویس‌های مختلف به هیچ عنوان نباید ارتباطی با بنگاه‌های اقتصادی یا نهادهایی خارج از خبرگزاری داشته باشد.


خاطرنشان می‌شود مدیریت خبرگزاری آنا نیز خود را موظف می‌داند از خبرنگاران خود که موارد فوق را کاملا رعایت کرده‌اند، در برابر اعتراض و شکایتهای حقوقی سازمانها یا افرادی که ممکن است مدعی شوند اخبار منتشرشده توسط آن خبرنگار به منافع آنها لطمه زده، در چارچوب مقررات دفاع می‌کند و در صورت لزوم، فرد همکاری را که موارد فوق‌الذکر را در انتشار خبر و مطلب رعایت نکرده باشد، مورد بازخواست قرار می‌دهد.





انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب