دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مردان هوسران در دام زوج زورگیر

زوج زورگیر که پس از کشاندن مردان به آپارتمانشان با تهدید قمه حساب بانکی آنها را خالی می‌کردند، در جنوب تهران دستگیر شدند.
کد خبر : 56994

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از جام‌جم، تحقیقات برای دستگیری متهمان از 23 مهر و همزمان با شکایت مردی از زوج زورگیری در دستور کار ماموران پلیس تهران قرار گرفت. شاکی به ماموران گفت: در خیابان مولوی در حال تردد بودم که ناگهان زن جوانی از من خواست قالیچه‌ای را برایش تا خانه‌اش ببرم. وقتی وارد خانه این زن شدم مردی با قمه به طرفم حمله کرد و مدعی شد من مزاحم همسرش شده‌ام. او با تهدید عابربانکم را گرفت و سه میلیون تومان از آن برداشت کرد. با شناسایی محل دقیق زورگیری در خیابان امام خمینی، کوچه بحرالعلوم، ماموران راهی آنجا شده و دریافتند این خانه یک هفته قبل توسط زوج جوانی اجاره شده است. در ادامه سارقان به نام‌های مریم 31 ساله و امید 22 ساله شناسایی و دستگیر شدند.


امید که در زمان دستگیری داخل کمد دیواری پنهان شده بود، پس از دستگیری اظهار کرد: شاکی مزاحم همسرم شد. زمانی که قصد داشتم با 110 تماس بگیرم، وی مانع شد و در عوض پیشنهاد کرد من با گرفتن مبلغی از شکایت خود منصرف شوم و عابربانکش را در اختیار من قرار داد تا از حسابش پول برداشت کنم. ماموران در بازرسی از محل سکونت متهمان موفق به کشف مقادیر قابل توجهی طلا و جواهرات و همچنین عابربانک‌های متعلق به افراد دیگر شدند.


در ادامه مالباخته دیگری شناسایی شد که او هم در شکایتش گفت: هنگام بازگشت از بازار، 800 گرم طلا همراه داشتم. در میان راه زن جوانی درخواست کرد در بردن وسایلش کمکش کنم. وقتی وارد آپارتمان این زن شدم مردی به طرفم حمله کرده و به بهانه مزاحمت برای همسرش با تهدید قمه دست و پایم را بست و طلاها را سرقت کرد. پس از این سرقت برای حفظ آبرو مدعی شدم مرد زورگیری در خیابان طلاها را سرقت کرده است.


با بررسی پرونده‌های مشابه و شناسایی صاحبان تعدادی از عابربانک‌های به دست آمده از مخفیگاه متهمان، ماموران موفق به شناسایی تعداد دیگری از شکات و مالباختگانی شدند که به شیوه‌های مختلف ازجمله «به بهانه انتقال وسایل» یا در چند مورد «طرح پیشنهاد دوستی از سوی مریم» فریب وی را خورده و پس از کشیده شدن به خانه، در آنجا توسط امید مورد ضرب و شتم، تهدید سلاح سرد و زورگیری وجوه نقد یا برداشت پول از حساب‌های عابربانکی قرار گرفته بودند.با توجه به افزایش شکایت‌ها از متهمان عکس آنها به خواست قاضی رسولی ، بازپرس شعبه هشتم دادسرای ویژه سرقت در روزنامه‌ها چاپ می‌شود‌. افرادی که از متهمان شکایت دارند می‌توانند به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در میدان پانزده خرداد مراجعه کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: زورگیری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته