دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آذر 1394 - 10:12

ترامپ: پوتین یک رهبر قدرتمند است، کلینتون دروغگو است

دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان در انتخاب ریاست‌جمهوری آمریکا روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه ان.بی.سی، هیلاری کلینتون و جب بوش را با عباراتی نظیر دروغگو و مایه شرمساری نواخت و از پوتین به عنوان یک رهبر قدرتمند تجلیل کرد.
کد خبر : 56988

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، به نقل از ان.بی.سی نیوز، دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، روز یکشنبه رقیب دموکراتش هیلاری کلینتون را یک دروغگو خواند.


ترامپ گفت: «او مانند یک دیوانه در مورد همه چیز دروغ می‌گوید... وی یک دروغگو است و همه این را می‌دانند.»


ترامپ با اشاره به یکی از اظهارات کلینتون در مناظره شنبه شب که ادعا کرده بود وعده ترامپ مبنی بر ممنوعیت موقتی ورود مسلمانان به خاک آمریکا، استراتژی جذب نیروی داعش را تقویت می‌کند، وی را دروغگو خواند.


کلینتون در مناظره شنبه‌شب دموکرات‌ها گفته بود: «وی (ترامپ) در حال تبدیل شدن به بهترین عامل جذب نیرو برای داعش است. آنها پیش مردم (عادی) می‌روند، به آنها ویدئوهایی از سخنان دونالد ترامپ نشان می‌دهند که دارد به اسلام و مسلمانان توهین می‌کند، و از این طریق نیروهای جهادی رادیکال‌تری را جذب می کنند.»


ان.بی.سی‌نیوز نتوانسته صحت ادعای کلینتون را اثبات کند اما رئیس ستاد انتخاباتی کلینتون در مصاحبه‌ای گفت که این نامزد همچنان به صحت حرف‌های خود اعتقاد دارد. جان پودستا افزود: «من فکر می‌کنم اگر شما نگاهی به آنچه در خاورمیانه می‌گذرد بیندازید، به این واقعیت پی خواهید برد که آقای ترامپ تمام مدت روی صفحات تلویزیون‌های آنهاست. واقعیت این است که داعش در حال استفاده از وی به عنوان یک ابزار جذب نیروست. من فکر می‌کنم این یک اتهام بسیار منصفانه است.»


ترامپ در این مصاحبه همچنین با اشاره به جنگ لیبی و «آنچه در ارتباط با موضوع مهاجرت می‌گذرد،» ادعا کرد: «صدها هزار نفر به دلیل تصمیمات کلینتون کشته شده‌اند.»


ترامپ همچنین جب بوش، رقیب هم حزبی‌اش را هدف حمله قرار داد و وی را یک «شخص ضعیف و غیرموثر» خواند.


او گفت: «جب مایه شرمسازی خود و خانواده‌اش است... و حزب جمهوری‌خواه حتی به حرف‌های جب گوش نمی‌دهد.»


ترامپ همچین در مصاحبه یکشنبه خود نیز به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه که وی را فردی «زرنگ و با استعداد» توصیف کرده بود، پرداخت و وی را یک «رهبر قدرتمند» خواند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته