دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آذر 1394 - 18:12
امام جمعه گرمسار تاکید کرد:

لزوم موضع گیری واحد حوزه و دانشگاه در شناخت دوست و دشمن

امام جمعه شهرستان گرمسار در جمع اساتید حوزه و دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار گفت: حوزه و دانشگاه، دو نهاد علمی کشور هستند که می‌توانند در مباحث ومشکلات اجتماعی بسیار تاثیر گذار باشند.
کد خبر : 56966

به گزارش خبرنگار آنا، حجت الاسلام والمسلمین سید علی مهدی‌نژاد، امام جمعه شهرستان گرمسار در جمع اساتید حوزه و دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار گفت: حوزه و دانشگاه، دو نهاد علمی کشور هستند که می‌توانند در مباحث ومشکلات اجتماعی بسیار تاثیر گذار باشند.
امام جمعه گرمسار با تسلیت شهادت حضرت امام حسن عسگری (ع) و گرامیداشت هفته وحدت حوزه ودانشگاه گفت: خون شهید آیت الله دکتر مفتح در دانشگاه ریخته شد و از خواسته‌های دکتر مفتح این بود که دو نهاد علمی حوزه و دانشگاه که بسیار تاثیر گذار هستند مانند بالی باشند که بتوانند کبوتر انقلاب را به پرواز در بیاورند وبا هم همراه و هماهنگ باشند.


وی با بیان اینکه امام حسن عسگری (ع) ۲۶۳ شاگرد معروف داشتند افزود: شاگردان همه ائمه به یک علم محدود نبودند و در رشته‌های مختلف مهارت داشتند و در آن زمان ائمه معصومین در واقع هم حوزه را تشکیل دادند هم دانشگاه را و تنها تفسیری که منسوب به ائمه است تفسیر امام حسن عسگری (ع) است.
حجت الاسلام والمسلمین مهدی‌نژاد گفت: ما افتخار می‌کنیم ائمه ما موسس و بانی بسیاری از علوم هستند و در زمانی که غرب در وحشی‌گری به سر می‌برد اسلام بهترین وضعیت را داشت و آن‌ها امروز بین ما اختلاف ایجاد کرده و علوم را از ما گرفته‌اند و در حال پیشرفت هستند.



وی به تاکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با تولید علم اشاره کرد وافزود: امروز مقام معظم رهبری به تولید علم خیلی تاکید دارند و باید حوزه ودانشگاه در کنار هم و با وحدت و همدلی در راه تولید علم کار کنند.
امام جمعه گرمسار وحدت در موضع گیری‌های حوزه و دانشگاه را خواستار شد و تاکید کرد: حوزه ودانشگاه علاوه بر وحدت وهمدلی، در شناخت دوست و دشمن موضع گیری واحد باید داشته باشند تا کار‌ها بهتر پیش برود.
حجت الاسلام والمسلمین مهدی‌نژاد با بیان اینکه در تظاهرات‌های زمان انقلاب هم، طلبه ودانشجو با هم متحد و با هم وحدت داشتند افزود: این دو نهاد علمی آن زمان هم در کنار هم بودند و در شناخت دوست و دشمن موضع گیری واحدی داشتند.
وی با اشاره به دو انتخابات مهم پیش رو، خواستار وحدت و همدلی بیشتر همه اقشار جامعه شد و بر بی‌طرفی حوزه و دانشگاه در انتخابات تاکید کرد.
امام جمعه گرمسار برگزاری جلسات متعدد مقام معظم رهبری با دانشجویان و اساتید را یکی از کارهای بسیار زیبا و تاثیر گذار در زمان رهبری ایشان برشمرد و گفت: در این جلسات و نشست‌ها مقام معظم رهبری چند ساعت به اظهار نظر‌ها و سخنان دانشجویان واساتید بادقت گوش می‌دهند و به سئوالات و نظرات آن‌ها پاسخ می‌دهد.



وی برخی معضلات اجتماعی موجود در کشور و استان سمنان را بسیار ناراحت کننده و نگران کننده برشمرد و گفت: من به عنوان یک طلبه از شنیدن برخی آمار از جمله آمار طلاق و تعداد پرونده‌های دادگستری شرمنده می‌شوم و مطمئناً اگر دو نهاد حوزه و دانشگاه به مسائل اجتماعی ورود پیدا کنند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
مهدی‌نژاد در پایان سخنان خود استفاده مثبت از نعمت‌ها را یادآور شد و گفت: وحدت حوزه ودانشگاه و ارائه یک طرح علمی خوب می‌تواند تاثیر زیادی درحل مشکلات ومعضلات اقتصادی و اجتماعی جامعه ایفا نماید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته