دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 اسفند 1399 - 15:52

مصادره سرمایه مردم با لبخند آقای رئیس

/
کد خبر : 569454

به گزارش خبرنگار حوزه حوزه بورس، بانک و بیمه گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، وقتی علیرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی در برنامه زنده سیما از تغییر رویکرد بیمه شخص ثالث صحبت می‌کرد و در لابه‌لای توضیحات مربوط به راننده‌محور شدن روش بیمه‌گری، لبخند می‌زد، کسی گمان نمی‌کرد که این لبخند نه برای رفع ایرادات اجرایی روش قبل که برای مصادره سرمایه به امانت گذاشته شده مردم نزد شرکت‌های بیمه است.


اجازه دهید راهی که دیر یا زود آن را تجربه خواهید کرد را بازگو کنم.


فرض کنید شما خودرویی با 70 درصد تخفیف بیمه دارید که آن را فروخته‌اید و از قضا خودروی جدیدی خریدید که آن هم 70 درصد تخفیف بیمه دارد. تا اینجای ماجرا به نظر همه چیز مانند سابق بدون مشکل است اما به مجرد اینکه خودروی جدیدتان را بیمه کنید متوجه می‌شوید کل تخفیف بیمه خودروی شما حذف شده است. چرا؟ چون این خودرو با شما بیمه نشده و همه تخفیف‌اش هم در اختیار شما نخواهد بود.


برای استفاده از بیمه خودروی قبلی که به نام شما است، شما مدرکی در اختیار ندارید زیرا اصل بیمه و سایر مدارک را به خریدار تحویل دادید و عملاً مدرکی برای اثبات حقانیت خود ندارید و خریدار نیز علاقه‌ای به همکاری ندارد پس عملاً شما می‌مانید و خودرویی که باید بدون تخفیف بیمه کنید.


در این مسیر لازم نیست به نمایندگی که خودروی قبلی را در آنجا بیمه کردید سربزنید زیرا آنها شما را به نمایندگی‌های ممتاز خود در شهر هدایت می‌کنند و شعب ممتاز هم با آرامش و لبخند مانند آقای رئیس کل، شما را به همان نمایندگی بازمی‌گردانند.


بالاخره پس از عبور از این پیچ و خم ها متوجه دلیل لبخند آقای رئیس کل خواهید شد.


فقط سؤالی که بی‌جواب می‌ماند این است که چرا مانند گرانی یک شبه بنزین، تغییر رویه بیمه‌گری بدون راهکار مکانیزه برای حفظ سرمایه مردم، اعمال شده و مدارکی که اصولاً در روند نقل و انتقال خودرو دیگر در اختیار فروشندگان خودرو نخواهد بود را برای احقاق حق مردم طلب می‌کنند؟


انتهای پیام/4133 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته