دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 اسفند 1399 - 13:33

تحولات صنعت بسته بندی. از کارتن تاشو تا هارد باکس

با گذر از جهان سنتی به دنیای مدرن، بسیاری از فعالیت‌ها، امکانات و تولیدات دستخوش تغییرات شده‌اند و در جهت سازگاری با زندگی جدید به حسب نیاز، محصولات جدیدی به تولید رسیده‌اند‌.
کد خبر : 569123
Untitled.png

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، با گذر از جهان سنتی به دنیای مدرن، بسیاری از فعالیت‌ها، امکانات و تولیدات دستخوش تغییرات شده‌اند و در جهت سازگاری با زندگی جدید به حسب نیاز، محصولات جدیدی به تولید رسیده‌اند‌.


صنعت تولید کارتن و بسته بندی نیز همچون سایر صنایع از این قاعده مستثنی نبوده و به فراخور شرایط و احوالات وارد عرصه شده است تا با اقدام به تولیدات شکیل‌تر و مقاوم‌تر از سابق، تحت عنوان هارد باکس، ضمن ارائه خدمات به پیشرفت قابل توجهی برسد.


این نوع از بسته بندی با استفاده از بار گرافیکی مدرن و متفاوت، طراحی خاص، منحصر به فرد و هوشمندانه از جمله شیک‌ترین روش‌های بسته بندی است و از آنجا که توسط بروزترین ماشین آلات و تکنولوژی‌ها تولید می‌شود، دارای مقاومت و چشم‌نوازی قابل توجهی است.


https://file.tesmino.ir/content/35476516/image_8d5d2dc08c89b77d8691a7791acb34ea394aee36.png


این نوع از محصولات شرکت‌های کارتن سازی همواره مورد توجه برندهای معتبر تجاری، مواد غذایی و حتی افرادی که قصد دارند هدیه‌ای با اثر چندبرابری را تهیه کنند، بوده است؛ چرا که هر فرد هوشمند، متوجه اثر میدانی و اولیه این محصول جذاب شرکت‌های تولید کارتن در بازارهای گسترده امروزی می‌شود.


بر اساس نظریه‌های فراوان، مهم‌ترین تاثیر را می‌توان اولین تاثیر در نظر گرفت که در بیشتر اوقات در نگاه‌ اول حاصل می‌گردد و در مورد محصولات و هدایا می‌توان این اثر را در بسته‌بندی متفاوت، جستجو کرد.
البته گفتنی است که این نوع از بسته بندی که امروزه در قالب جعبه‌های بسیار زیبا عرضه می‌شوند، همتای سنتی نیز داشته است. اغلب کارفرمایان و تولیدکنندگان پیش یا پس از تولید کالا می‌بایست با استفاده از کارگاه‌های تولید کارتن، به دنبال تهیه مهم‌ترین رکن از موثراتِ فروش کالای خود یعنی بسته بندی شکیل و ارزنده باشند.


اما در گذشته این تولیدات بیشتر تحت عنوان صنایع دستی و به تعداد کم تولید می‌شدند. امروزه نیز در مواردی جعبه‌های هاردباکس توسط هنرمندانی با دست و به روش سنتی تولید می‌شوند، اما باید اظهار داشت که این دست تولیدات خانگی یا کارگاهی علاوه بر کند بودن مدت زمان تولید و جوابگو نبودنِ توان تولیدی به مقدار نیاز، از مقاومت و زیبایی برخوردار نیستند؛ در نتیجه نمی‌توانند انتخابی صحیح به شمار آیند.


در باب شایسته‌تر بودن نوع تولید شده توسط دستگاه‌های پیشرفته در کارگاه کارتن سازی، نسبت به نوع دست‌ساز، شایان ذکر است که این جعبه‌های لوکس از لمینیت و فشرده کردن چند صد گرم کاغذ چاپی به روی ۷۰۰ تا ۱۴۰۰ گرم مقوای ضخیم ساخته می‌شوند. بدیهی است این حجم از فشردگی برای تمیزی کار و تولید جعبه‌های نفیس، خواهان نیروی دستگاه‌های پیشرفته است. از بین مزیت‌های بی‌شمار هاردباکس که ممکن است با عناوین دیگری چون جعبه سخت، جعبه مقوایی و جعبه محکم نیز شناخته شود می‌توان به مواردی که در ادامه به تبیین آن‌ها می‌پردازیم اشاره کرد:


حمل و نقل آسان
همانطور که از نام دیگر هارد باکس یعنی جعبه سخت یا مقاوم پیداست، این سری جعبه‌ها دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر فشار، ضربه و تغییر شکل دارند، در نتیجه حمل و نقل آسان و بی دردسر دارند. از دیگر مزایای این محصول منحصر به فرد صنعت تولید کارتن، می‌توان به ماندگاری بالا در مد، هزینه مناسب، راحتی در استفاده و امنیت محصول بسته بندی شده اشاره داشت‌.


طراحی اختصاصی- استفاده چندگانه
این سبک از جعبه‌های بسته بندی را می‌توان جهت صرفه جویی در زمان به یک سبک خاص و تک، طراحی کرد و با استفاده از تغییرات رنگ، لوگو و.... برای مصارف مختلفی چون بسته بندی مواد غذایی، آنباکسینگ لوازم لوکس مثل عطر، ادکلن، عینک، زیورآلات، لوازم منزل و.... استفاده کرد. روش‌هایی مثل طلا و نقره کوب کردن نیز کمک عظیمی به تاثیر گذاری و چشم‌نوازی این کالای نفیس می‌کنند.


برند سازی
در فرایند‌ تولید کارتن علاوه بر بهره‌گیری از روش‌های گرافیکی و رایانه‌ای برای یک طراحی اختصاصی، می‌توان برش یا دایکات‌های ساخت جعبه را از مدورترین منحنی‌ها و ریزترین شیارها در نظر گرفت تا جعبه ساخته شده تنها، معرف برند استفاده کننده باشد.


از طرف دیگر اغلب مردم به دلیل حس ارزشمند بودنی که هارد باکس منتقل می‌کند، برای مدت طولانی از آن نگهداری می‌کنند که این امر خود می‌تواند افزون بر خاطره خوبی که به جا می‌گذارد، نام و یاد شما یا برندتان را جاودانه کند. اثر مطلوب برند سازی را می‌توان در افزایش فروش و محبوبیت کالا جستجو کرد. یکی از نمونه‌های منتخب برای برندسازی، تهیه ست تبلیغاتی است.


https://file.tesmino.ir/content/35476516/image_4d5a780d663508b5c93c95753a402d31bc7379ff.png


از آنجا که هاردباکس جهت استفاده‌های متعددی تولید می‌شود، طبیعی است که دارای انواع و اقسام مختلف با قیمت و کارآیی‌های متفاوت باشد‌. انواع جعبه‌هایی که در کارگاه‌های تولید کارتن ساخته می‌شوند را می‌توان به صورت پیش رو دسته بندی کرد:



  1. جعبه کلاسیک
    اغلب جعبه‌های تولیدی که در بازار موجود و قابل مشاهده است از همین سبک است. این سبک جعبه با ایده از جعبه کفش، به شکل مشابه تولید می‌شوند.

  2. جعبه سیگای
    از پرطرفدارترین جعبه‌های طراحی شده هاردباکس سیگای است که با توجه به طراحیِ لولا دارش رضایت مصرف کنندگان را به خود جلب کرده است.

  3. مدل تلسکوپی
    این سبک از جعبه ، به نوعی طراحی شده که جایی برای قرار دادن انگشت در آن تعبیه شده تا با این عمل جعبه به راحتی باز شود.

  4. جعبه با مدل کتابی (جعبه کتابی)
    برای ساخت این جعبه به نوعی صحافی کتاب را مدنظر قرار داده‌اند.

  5. جعبه کشویی
    این جعبه علاوه بر حس خوب منظم بودن لوازم، به فرد امکان استفاده مجدد داده و برای صنایع و لوازم مختلف کاربرد دارد.


https://file.tesmino.ir/content/35476516/image_db01fc8b3c654e766ac346828fafa7950a2f2c5b.png


از دیگر کاربردهای این محصول می‌توان به جعبه‌ی محصولات آرایشی، مرسولات پستی، لوازم حمل بار، لوازم بهداشتی و سایر محصولات بازار اشاره کرد. گفتنی است که هاردباکس‌ها در برابر آب آسیب‌پذیر هستند؛ چرا که علی‌رغم ظاهر مستحکم خود، بافت مقوایی داشته و در برابر آب از هم‌گسیخته می‌شوند.


گروه تولیدی سپیدار کارتن به عنوان پیشگام و پرچم‌دار تولید کارتن و جعبه‌های کارتنی، با پشتوانه سال‌ها تلاش بی‌وقفه و خدمت محور دارای بهترین و به روزترین ماشین‌های کارتن سازی است و از این رو می‌تواند با ظریف‌ترین و بهترین روش‌ها به تولید محصول مدنظر بپردازد. از آن‌جا که کادر این مجموعه همواره برآن بوده‌اند که در کمترین زمان ارائه دهنده بهترین خدمات با به‌صرفه‌ترین قیمت‌ها باشند، در این عرصه یکی از شرکای مطلوب تجاری در این عرصه بوده اند. ارائه خدمات به صنوف مختلف و عرضه بهترین هاردباکس‌ها در کاربردهای مختلف از دیگر خدمات این مجموعه موفق و پرتلاش است.


انتهای پیام/ر


انتهای پیام/

برچسب ها: بسته بندی صنایع
ارسال نظر
هلدینگ شایسته