دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رویدادهای دانشگاهی؛

کوتاه از واحدهای تهران شرق، نیشابور،‌ اردبیل و سمای مهاباد و اهواز

به مناسبت هفته وحدت حوزه و دانشگاه و گرامیداشت هفته پژوهش دکتر ابراهیم حلاجیان رییس واحد تهران شرق و جمعی از معاونان و مدیران و پژوهشگران بر‌تر در بخش‌های مختلف دانشجویی استادان و کارکنان با حجت‌الاسلام سید حسین امیری امام جمعه منطقه قیامدشت دیدار کردند.
کد خبر : 56901

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس واحد تهران شرق با تشکر از امام جمعه قیامدشت برای حمایت‌های معنوی از مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق به ارائه گزارشی از فعالیت‌های واحد به ویژه دستاوردهای پژوهشی و امور انجام شده درباره تجاری سازی فعالیت‌های علمی در مرکز رشد نانو و انرژی‌های نو واحد تهران شرق پرداخت.


حلاجیان با توجه به انتخابات پیش‌روی در اسفند، با تاکید بر این نکته که بنابر رهنمودهای دکتر میرزاده ریاست عالی دانشگاه، گفت: دانشگاه باشگاه سیاسی برای یک قشر خاصی نیست و بر تلاش همه جانبه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق مبنی بر حضور حداکثری همه اقشار جامعه در انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید می‌شود.


امام جمعه قیامدشت هم با تشکر و قدردانی ویژه از حلاجیان و همچنین حمایت از سیاست‌های کلان دانشگاه آزاد اسلامی از مدیریت رئیس واحد تهران شرق به عنوان مدیریتی جهادی نام برد و گفت: فعالیت‌های مخلصانه حلاجیان همانگونه که باعث خیر و برکت و خدمت‌رسانی در این منطقه شده است، بتواند تداوم داشته باشد.


امیری با توجه به موقعیت ویژه دانشگاه در روشنگری جامعه و ابراز خرسندی از حفظ وحدت حوزه و دانشگاه در منطقه قیامدشت که از کارهای بزرگ و برجسته حلاجیان است.


وی از حلاجیان و جمع حاضر خواست تا قدر موقعیت پیش آمده را بدانند و این رابطه صمیمانه را حفظ و حراست کنند.


افتتاح نمایشگاه آثار و دستاوردهای دانشجویان و دانش آموزان سمای مهاباد


به مناسبت هفته پژوهش نمایشگاهی از آثار و دستاوردهای دانشجویان و دانش آموزان سمای مهاباد با حضور اعضای هیأت رئیسه، استادان، کارکنان، دبیران، دانشجویان و دانش آموزان در محل دائمی نمایشگاه این مرکز آموزشی و فرهنگی افتتاح شد.


در این نمایشگاه که به همت حوزه پژوهش و با همکاری استادان و دانشجویان گروه گرافیک، الکترونیک، کامپیو‌تر، معماری و همچنین دانش آموزان مدارس سمای مهاباد برپا شد، به مدت چهار روز در معرض دید علاقه‌مندان قرار دارد.


در این نمایشگاه آثاری با عنوان تصویرسازی، نقش برجسته، حجم، پوستر، نقوش سنتی با تکنیک‌های مداد رنگی، ویترا، اکرلیک، اکولین، کولاژ، ملیله کاغذی، آینه و غیره به نمایش درآمده است.


برگزاری مسابقات دانشجویی و دانش آموزی، مسابقه مهارتی اسکیس، عکاسی، پوستر، کتابخوانی و همچنین برگزاری اختتامیه همایش جزو برنامه‌هایی بوده است که در طول هفته پژوهش در این مرکز آموزشی و فرهنگی برگزار شده است.


دانشکده سمای مهاباد از سال ۸۳ شروع به فعالیت کرده و اکنون دارای ۱۲۰۰ نفر دانشجو در ۲۶ رشته تحصیلی است که اکنون نیز رشته تحصیلی نقشه برداری برای جذب دانشجو به رشته‌های این مجموعه آموزشی و فرهنگی افزوده شده است.


ویژه برنامه شهادت امام حسن عسکری در واحد نیشابور برگزار شد


یه مناسبت سالروز شهادت یازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام حسن عسکری (ع) مراسم ویژه‌ای در محل مسجد دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور برگزارشد.


رئیس دفتر فرهنگ اسلامی واحد نیشابور در این مراسم که با حضور کارکنان استادان و دانشجویان برگزار شد با توجه به حدیثی از آن امام معصوم افزود: در اسلام مقوله اخلاق با ادب فرق می‌کند .


حجت الاسلام رجایی‌پور خاطرنشان کرد: اخلاق یک حالت نفسانی است که ملکه نفس انسان می‌شود که به شرایط زمانی و مکانی ربطی ندارد اما ادب چیز دیگری است.


وی افزود: ادب حفظ حد و اندازه و حفظ حریم است که با توجه به شرایط مکانی و زمانی فرق می‌کند.


رجایی‌پور ذکر مثالهایی از بزرگان دین در این باره یاد آور شد.


در ادامه مراسم عزاداری به مناسبت سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) از سوی مداحان برگزار شد.


برگزاری جلسه کار‌شناسان تربیت بدنی واحد‌های سما استان خوزستان به میزبانی سما اهواز


جلسه هماهنگی انجام فعالیت‌های ورزشی با حضور کار‌شناسان تربیت بدنی واحد‌های سما استان خوزستان به میزبانی سما اهواز برگزار شد.


حجت الاسلام کیومرث گلستانی معاون فرهنگی و دانشجویی آموزشکده سما اهواز در مورد نقش ورزش و اهمیت ورزش در دین مبین اسلام پرداخت.


سپس دبیر شورای سیاستگذاری سما استان خوزستان با تبریک ماه ربیع الاول و اعیاد پیش رو، موفقیت‌های روز افزون همه ورزشکاران دراین ماه عزیز را از درگاه خداوند متعال خواستار شد و اظهار کرد: کارافرینی در آموزشکده‌های سما را باید با تولید علم به درآمدزایی و توسعه بیشتر از جمله تاسیس مدارس تخصصی ورزشی برای اهداف بیشتر سازمان پیش برد.


مهرداد افشون روحیه فتوت وجوانمردی در امر تربیت بدنی و ورزش امری اجتناب ناپذیر دانست و افزود: ورزشکاران صرفاً نباید مقام قهرمانی را در نظر بگیرند همانند جهان پهلوان تختی که به عنوان مظهر پهلوان منشی شناخته می‌شود و یا ورزشکاران ما که به خاطر دفاع از مردم مظلوم فلسطین حاضر نیستند در مقابل ورزشکاران رژیم صهیونیسی قرار بگیرند.


معاون دانشگاه و رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما اهواز همچنین داشتن پتانسیل‌های خوبی که دربین دانش آموزان و دانشجویان سما است را یاد آور شد و خواستار کشف، استعدادیابی ورزشی و شرکت پر قدرت در مسابقات مختلف کشوری و منطقه‌ای شد.


در ادامه کار‌شناسان واحد‌ها به بحث و تبادل نظر پرداختند و تصمیماتی درباره برگزاری مسابقات در رشته‌های مختلف برای دانش آموزان، دانشجویان و کارکنان اتخاذ شد.


گردهمائی اساتید و دانشجویان رشته حسابداری واحد اردبیل
به بهانه روز حسابداری، گروه حسابداری دانشگاه برنامه متنوعی را با حضور استادان و دانشجویان و مسئولان دانشگاه برگزار کرد.
در این مراسم که با حضور اساتید گروه و دانشجویان حسابداری در مقاطع مختلف برگزار شد، داوری بینا معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی و شاه ولی‌زاده معاون اداری و مالی واحد به سخنرانی پرداختند.


همچنین در این گردهمایی از دانشجویان ممتاز، اساتید و همچنین از مسئولان آموزش گروه حسابداری با اهدای لوح تجلیل به عمل آمد.


اجرای موسیقی گروهی توسط دانشجویان رشته حسابداری از دیگر بخش‏های این برنامه بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته