دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آذر 1394 - 15:25
یک کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با آنا مطرح کرد

غلظت آلاینده‌های استان‌های تهران و البرز موقتا کاسته می‌شود/ وضعیت هوا در روزهای پایانی هفته وخیم‌تر می‌شود

یک کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه غلظت آلاینده‌های هوا در استان‌های تهران و البرز موقتا کاسته می‌شود، گفت: اگر آلاینده‌ها در استان‌های تهران و البرز تداوم داشته باشد شرایط هوا در پایان هفته وخیم‌تر می‌شود.
کد خبر : 56899

امین حسین نقشینه در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی با توجه به پیش بینی وضع هوای تهران و البرز تا پایان هفته، گفت: امشب از نیمه‌های شب به بعد سرعت باد بر روی استان‌های تهران و البرز افزایش می‌یابد و این به علت نقطه پرفشار است که از عرض‌های شمالی روی نوار شمالی بر روی این استان‌ها تاثیرگذار خواهد بود.


این کارشناس سازمان هواشناسی، افزود: این وضعیت باعث می‌شود غلظت آلاینده‌ها بر روی استان‌های تهران و البرز به صورت موقت کاسته شود زیرا در روز سه شنبه و تا پایان هفته تداوم پایداری جوی وجود خواهد داشت که این نسبی خواهد بود و بیشتر در استان‌های مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز وجود خواهد داشت.


وی تصریح کرد: تا پایان هفته جاری این پایداری وجود خواهد داشت که موجب انباشت آلاینده‌های جوی می‌شود که روز به روز اگر آلاینده‌ها تداوم داشته باشد به صورت تجمعی اضافه خواهد شد.


نقشینه در پایان خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه وضعیت هوای تهران در روز جمعه وخیم‌تر نشود باید از روز سه شنبه برای آن چاره اندیشی کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته