دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آذر 1394 - 14:33

باهنر: آمریکا با ایجاد محدودیت سفر به ایران دیوار بی‌اعتمادی را بلندتر می‌کند

نایب رئیس دوم مجلس مصوبه اخیر کنگره آمریکا را که برای اتباع 38 کشور پس از سفر به ایران محدودیت ورود به خاک آمریکا ایجاد می‌کند، باعث بلندتر شدن دیوار بی‌اعتمادی میان ایران و آمریکا دانست.
کد خبر : 56884

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، نماینده محلات در جلسه علنی امروز مجلس در اخطاری با استناد به اصل 152 قانون اساسی در مورد قانون محدودیت تردد سفرکنندگان به ایران، عراق، سوریه و سودان که به امضای باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا رسیده گفت: براساس اصل 152 قانون اساسی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران نفی سلطه جویی، حفظ استقلال و دفاع از حقوق همه جانبه مسلمانان است.


حجت الاسلام علیرضا سلیمی در نشست علنی امروز -یکشنبه 29 آذرماه- اظهار کرد: مجلس نمایندگان آمریکا در یک اقدام غیرمنطقی و غیرقابل دفاع که نشانگر کینه‌جویی و عداوت این قدرت استکباری علیه ایران است این قانون را تصویب کرد و این قانون امروز به تأیید و امضای اوباما رسید.


نماینده محلات تاکید کرد: این موضوع نشان می‌دهد پشت لبخند زهرآگین آمریکا و اوباما یک شمشیر آخته‌ای وجود دارد. ما در این راستا انتظار داریم یک اقدام شایسته در مقابله با این اقدامات انجام شود ولی هنوز این اقدام تقابلی صورت نگرفته است.


محمدرضا باهنر در پاسخ به اخطار سلیمی نماینده محلات بیان کرد: این نوع رفتار همواره دیوار بی‌اعتمادی را بلندتر و طولانی‌تر کرده است و اثبات می‌کند به هیچ وجه این قدرت‌ها قابل اعتماد نیستند. این رفتارهای ضدبشر و دوگانه نگاه کردن به مسائل دنیا آثار شوم را به وجود آورده است.


نایب رئیس دوم مجلس از مقامات دیپلماتیک کشور، وزارت امور خارجه و دولت خواست در مورد رفتار دشمنانه و خصمانه آمریکا مبنی بر تصویب قانون محدودیت تردد سفرکنندگان به ایران، عراق، سوریه و سودان عکس العمل مناسب نشان دهند.


پس از این اخطار و پاسخ باهنر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی فریاد مرگ بر آمریکا سر دادند.



انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا باهنر
ارسال نظر
هلدینگ شایسته