دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 اسفند 1399 - 20:05

میلیون‌ها نفر در تگزاس همچنان از برق و آب آشامیدنی محروم‌اند

میلیون‌ها نفر در ایالت تگزاس آمریکا با وجود گذشت چندین روز از طوفان و کولاک در این ایالت،همچنان به برق و آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند.
کد خبر : 568648
1.jpeg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، شبکه تلویزیونی "‌ای بی سی نیوز" گزارش داد، در حالی که میلیون‌ها نفر در تگزاس هفته‌ای جان‌فرسا را بدون آب و برق و در سرمای شدید تحمل کردند و ده‌ها نفر از آن‌ها نیز به علت سرمای شدید جان خود را از دست دادند، مقامات ایالتی در این منطقه می‌گویند جریان برق در مناطق مختلف به‌آرامی در حال وصل شدن است.


بر اساس این گزارش، در حالی که ده سال پیش نیز فاجعه‌ای مشابه در این ایالت روی داده و تحقیقات انجام شده، توصیه‌هایی را برای جلوگیری از تکرار این حادثه ارائه کرده بود،


ای بی سی نیوز افزود، حال سؤالی که شهروندان می‌پرسند این است که چرا بعد از یک دهه، برای رفع مشکلاتی که در آن زمان ایجاد و در هفته گذشته تکرار شد اقدامی صورت نگرفته است؟ در گزارشی که دولت فدرال تهیه و به مقامات ایالت تگزاس ارائه کرده پیشنهاد شده بود این ایالت تجهیزات برق‌رسانی خود را برای مواقعی که دمای هوا در زمستان به کمترین میزان مورد نظر می‌رسد تجهیز کنند، ولی تا کنون با گذشت یک دهه از آن زمان چنین اقدامی صورت نگرفته است و شرکت تأمین‌کننده برق می‌گوید شرکت‌های خصوصی الزامی به اجرای توصیه‌های دولت فدرال ندارند.


«بیل مگنس»، مقام ایالتی و رئیس شرکت ارکات، شرکت خصوصی تولیدکننده حدود نود درصد از برق ایالت تگزاس گفته است در هفته‌ای که گذشت این خطر وجود داشت که برق تمام ایالت به دلیل مصرف بالای شهروندان ثانیه‌هایی چند با قطع کامل و فاجعه‌بار فاصله داشت.


از سوی دیگر میلیون‌ها نفر در تگزاس همچنان برق ندارند و میلیون‌ها نفر دیگر همچنان برای دستیابی به آب آشامیدنی، مجبور به آب کردن برف‌ها هستند. بیمارستان‌ها نیز برای تأمین برق خود به ژنراتور‌ها روی آورده‌اند و جان سه هزار و پانصد بیمار بستری به دلیل کاهش دمای بیمارستان‌ها با خطر روبروست.


دمای هوا در این مناطق فاجعه‌زده همچنان به صورتی وحشتناک پایین است و در هیوستن مردم برای تأمین آب آشامیدنی خود مجبور هستند در صف‌های طولانی بایستند و گفته می‌شود همین وضعیت دستکم تا دوشنبه هفته بعد برقرارست.


در عین حال کمبود مواد غذایی به نگرانی‌های مردم افزوده شده است و قفسه‌های بیشتر فروشگاه‌های بزرگ در این ایالت خالی شده‌اند. موضوع بدتر اینکه برخی از مناطق برای تأمین سوخت خودرو‌ها و ژنراتور‌های خانگی با کمبود یا حتی نبود بنزین روبرو شده‌اند.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

برچسب ها: تگزاس
ارسال نظر
هلدینگ شایسته