دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آذر 1394 - 13:33
در نشست خبری معاون گردشگری عنوان شد

مصوبه اخیر سنای آمریکا مبنی بر سخت‌گیری برای ورود اروپایی‌ها به ایران در راستای خواست تروریست‌هاست

نشست خبری معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، با محوریت کنفرانس بین‌المللی برند گردشگری صبح امروز 29 آذرماه برگزار شد.
کد خبر : 56844

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا مرتضی رحمانی موحد در این نشست خبری با اعلام این‌که کنفرانس بین‌المللی برند گردشگری 13 و 14 دی ماه با همکاری شهرداری و اتاق بازرگانی اصفهان در شهر اصفهان برگزار می‌شود گفت: «در این کنفرانس مخاطبان داخلی و خارجی حضور دارند اما هدف و مقصد ما از برگزاری این کنفرانس این است که در خروجی به ضوابط، فرایند و فراخوانی برای تدوین برند گردشگری برسیم به همین منظور در کنار سخنرانی‌ها موضوعات کارگاه و پنل‌های تخصصی پیش‌بینی کرده‌ایم.»


وی اظهار کرد: «این کنفرانس به عنوان موضوع اصلی در تقویم سازمان جهانگردی ثبت شده و سازمان یونسکو از آن حمایت کرده است به طوری که نماینده آن در کنفرانس سخنرانی خواهد داشت. بخش مهم دیگر این کنفرانس جلب نظر پروفسور جعفری که از اندیشمندان صنعت گردشگری است به عنوان دبیر کمیته علمی کنفرانس بوده است.»


رحمانی موحد بیان کرد: «تاکنون 42 مقاله واصل شده و قرار است 10 سخنران خارجی در این کنفرانس حضور داشته باشند.»


وی درباره منافع حاصل از برگزاری کنفرانس برند گردشگری گفت: «برندسازی مراحل زیادی دارد و شاید 15 تا 20 درصد فرآیند آن را تعیین نشان و شعار و لوگو تشکیل دهد که تهیه و تدوین آن اگر تابع چهارچوب و شرایط نباشد دارای جامعیت لازم بر ای پذیرش گروه‌ها و عوامل نخواهد بود.وقتی درباره برند ملی صحبت می‌کنیم و می خواهیم به آن 20 درصد برسیم باید از خیلی از فیلترها و مراحل بگذریم. ما در این کنفرانس می‌خواهیم به تدوین ضوابطی برسیم که ما را به 20 درصد هدایت کند تا تبدیل به برند ملی شود.»


معاون گردشگری با تاکید بر این‌که ما به دنبال آن هستیم که شیوه تعیین نماد و برندها از کارگاه ها استخراج شود، تصریح کرد: «با توجه به شرایط بین‌المللی در راستای توسعه صنعت گردشگری هستیم و در این مسیر رو به جلو قرار داریم بنابراین حال باید زیر ساخت‌ها را تقویت و به‌روز کنیم.»


وی با اشاره به این‌که برند محصول، ذهنیت و آشنایی با آن چیزی است که می‌خواهد عرضه شود بیان کرد: « ما به این برند سازی نیاز داریم و تصمیم داریم در این کنفرانس روابطی را که ما را به لوگو می‌رساند احصا کنیم.»


رحمانی موحد گفت: «این‌که چطور می‌شود برندی از سوی کل کشور حمایت شود موضوع مهمی است که ما در نظر داریم به آن دست یابیم. در این راه باید توجه داشته باشیم برند گردشگری باید مورد رفاه افراد باشد. همچنین برای این‌که برندسازی داشته باشیم که مورد رفاه افراد باشد باید ضوابط برندسازی تدوین شود که این کنفرانس نیز در راستای تحقق همین امر برگزار می شود تا با تکیه بر نظر اساتید و کارشناسان بگوییم فلان موضوع برند گردشگری است. »


کنفرانس برندسازی سکوی پرتابی به سمت برند ملی


وی اعلام کرد: «ما می خواهیم کنفرانس برندسازی که در اصفهان برگزار می‌شود سکوی پرتابی به سمت تعیین برند ملی گردشگری باشد.»


وی همچنین در پاسخ به انتقادات اصحاب رسانه مبنی بر تکراری بودن طرح برگزاری کنفرانس برند ملی عنوان کرد: «این اولین و آخرین کنفرانس برندسازی است و ما تنها پاسخگوی خروجی این جلسه خواهیم بود و نه آن چیزی که در گذشته برگزار شده است. برند یعنی اینکه در یک نگاه و در یک لحظه فرد به یاد چیزی و یا جایی بیفتد. برند حتما نباید عکس پرنده باشد بلکه می‌تواند شخصیت‌های معنوی باشد که معرف آن کشور هستند.»


مصوبه اخیر سنای آمریکا در راستای خواست تروریست‌ها است


رحمانی موحد درباره مصوبه اخیر سنای آمریکا مبنی بر سخت‌گیری برای ورود اروپایی‌ها به ایران تاکید کرد: «این مصوبه با ادعای مقابله با توسعه تروریسم مغایر و در راستای خواست تروریست‌ها است. مصوبه اخیر سنای آمریکا و سخت‌گیری دولتمردان آمریکایی برای ورود خارجی‌ها به ایران، موضوعی است که باید در محیط های سیاسی و کنسولی بررسی شود اگرچه تبعاتی نیز برای گردشگری ما خواهد داشت. هرچند این فرمان و مصوبه مانع تحقق فضایل و اقبال گردشگران خارجی در دوره پساتحریم و پسابرجام به ایران نخواهد بود اما با این حال ما به سازمان‌های جهانی گردشگری برای اتخاذ یک موضع‌گیری اعتراضی در این باره درخواست خواهیم داد.»


وی اظهار کرد: «گردشگری عامل پیوند و نزدیکی ملت‌ها است و باعث توسعه تعاملات، تقویت رفتارهای سیاسی می‌شود. همچنین عواملی که ممکن است این خروجی را از گردشگری بگیرند شامل نا امنی، خشونت و فعالیت‌های تروریستی است.»


معاون گردشگری همچنین درباره واگذاری سیاست‌گذاری برندسازی به بخش خصوصی گفت: «تعیین ضوابط و چارچوب برند ملی جزو فعالیت‌های حاکمیتی است و قابل واگذاری نیست چراکه باید دولت پاسخگو باشد.در زمانی که به نماد مشخصی برای برند سازی رسیدیم به تبع اجرای آن به عهده دولت نیست و باید بخش خصوصی هم نقش کمک‌کننده داشته باشد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته