دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آذر 1394 - 12:20
در مراسم افتتاحیه هفته پژوهش ایرانداک مطرح شد

تجاری‌سازی پژوهش و بازاریابی جهانی

مراسم افتتاحیه هفته پژوهش ایرانداک روز گذشته شنبه 28 آذر 1394 از ساعت 10 تا 12 در تالار سخن ایرانداک برگزار شد.
کد خبر : 56811

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مراسم افتتاحیه هفته پژوهش ایرانداک امروز با حضور دکتر سیروس علیدوستی، رئیس پژوهشگاه، دکتر ابویی، رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور و دیگر مسئولان در تالار سخن ایرانداک برگزار شد.


علیدوستی در این مراسم گفت: «ایرانداک در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به امر پژوهش داشته و دو استراتژی پیشبرد و تمرکز را پی گرفته است.»


او با اشاره به این دو استراتژی تأکید کرد: «در دو سال گذشته توانستیم 10 استاد جدید جذب کنیم و امیدواریم تا پایان سال تعداد استادان پژوهشگاه به 29 استاد تمام وقت برسد.»


همچنین، هیئت اجرایی جذب پژوهشگاه با همکاری مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور راه‌اندازی شد و فعالیت‌های مربوط به آن به خوبی در حال انجام است.


در ادامه این مراسم ابویی، سخنرانی خود را با عنوان «تجاری‌سازی پژوهش‌های حوزه علوم انسانی ـ بازاریابی جهانی» ارائه کرد. همچنین ریحانه انصافی، مدیر کتابخانه به معرفی و ارائه گزارش طرح پژوهشی دانش ایران پرداخت.


سید ابراهیم عمرانی، دبیر و جانشین رئیس شورای تأمین منابع علمی، به بررسی جایگاه و نقش تامین منابع در تجاری سازی پژوهش و بازاریابی داخلی و خارجی پرداخت.


لازم به ذکر است، کلیپی از فعالیت‌های معاونت پژوهش، مرکز اطلاعات و مدارک علمی، دفتر تجاری سازی و دفتر تحقیق و توسعه در این مراسم پخش شد.


همچنین مدیر دفتر تجاری‌سازی به معرفی فعالیت‌های این دفتر پرداخت و سپس دکتر فرهاد شیرانی، رئیس مرکز اطلاعات و مدارک علمی ایران، امکانات و توانمندی‌های ایرانداک برای تجاری‌سازی پژوهش و چشم‌انداز آینده آن در بازارهای داخلی و خارجی تشریح کرد.


برنامه‌های هفته پژوهش ایرانداک، از 28 آذر تا 2 دی با برنامه‌هایی نظیر پنل‌ استادان آموزش و پژوهشگران، بازدید از کتابخانه و آرشیو ایرانداک و معرفی دوره‌های آموزشی ایرانداک (با حضور استادان دوره‌ها) به صورت روزانه برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته