دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آذر 1394 - 11:28

چهارمین روز نام‌نویسی انتخابات مجلس خبرگان رهبری/ آیات جنتی، ری‌شهری، باقری‌کنی، مقتدایی و دری نجف‌آبادی ثبت نام کردند

صحنه چهارمین روز ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری، هرچند که تا نیمروز یکشنبه، تنها شاهد حضور آیت‌الله ری‌شهری از میان چهره‌های معروف بود اما، از بعد از ظهر امروز، چهره‌ها راهی ستاد انتخابات کشور و فرمانداری‌های مرکز استان‌ها شدند و روز گرمی را برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری رقم زدند.
کد خبر : 56805

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، صبح امروز ـ یکشنبه در چهارمین روز از آغاز ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس پنجم خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام مجتبی طاهری به عنوان اولین کاندیدای روز چهارم ثبت نام مجلس خبرگان با حضور در وزارت کشور جهت داوطلبی در این انتخابات از استان لرستان ثبت نام کرد.


حجت‌الاسلام سید حسین محمودی، حسین موحد و محمد رحمتی نیز از جمله افرادی بودند که در اولین ساعات روز چهارم ثبت نام انتخابات مجلس خبرگان با حضور در وزارت کشور به‌ترتیب برای حوزه انتخابیه تهران و آذربایجان شرقی اعلام نامزدی کردند.


پیش از ظهر نیز حجت‌الاسلام محمدعلی فیض، حسن صدرالهی و کاووس روحی با حضور در وزارت کشور از حوزه انتخابیه گیلان داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان شدند.


اما پیش از ظهر امروز، نماینده آیت‌الله محمد ری‌شهری در ستاد انتخابات کشور حضور یافت و داوطلبی وی را برای مجلس خبرگان پنجم از حوزه انتخابیه تهران به ثبت رساند. او نخستین وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران بوده و هم‌اکنون نیز عضو مجلس خبرگان چهارم است.


‌حجت‌الاسلام احمد مبلغی رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی و رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی نیز امروز یکشنبه داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان رهبری شد.


آیت‌لله حسن عالمی که نماینده استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان است نیز ظهر امروز با حضور در محل وزارت کشور در انتخابات خبرگان ثبت نام کرد. وی قصد دارد از حوزه انتخابیه خراسان رضوی در انتخابات شرکت کند.


همچنین حجت‌الاسلام قادر فاضلی از حوزه انتخابیه آذربایجان شرقی و حجت‌الاسلام محمدرضا میرصانع از حوزه انتخابیه تهران در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از محل وزارت کشور ثبت نام کردند.


آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی عضو فعلی مجلس خبرگان رهبری نیز دیگر فردی بود که داوطلبی وی برای انتخابات دوره پنجم خبرگان، از سوی فرزندش به ثبت رسید. او از حوزه انتخابیه استان مرکزی ثبت نام کرده است.


همچنین سید محمد غرضی نیز با حضور در ستاد انتخابات کشور، هم برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری نام‌نویسی کرد و هم برای انتخابات مجلس شورای اسلامی. او از حوزه تهران داوطلب نمایندگی در این دو مجلس است.


آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان و عضو مجلس چهارم خبرگان رهبری نیز به واسطه نماینده خود در انتخابات مجلس پنجم خبرگان رهبری ثبت نام کرد. وی از حوزه انتخابیه تهران داوطلب شده است.


آیت‌الله محمد باقری کنی نیز از حوزه انتخابیه تهران کاندیدای خبرگان پنجم شد. او عضو مجلس چهارم خبرگان رهبری است و سرپرست دانشگاه امام صادق از ۱۲ آذر ۹۳ تا شهریور ۹۴ بود. باقری کنی در ادوار اول و دوم مجلس خبرگان رهبری نیز عضویت داشت.


نماینده آیت‌الله مرتضی مقتدایی هم با حضور در فرمانداری قم، وی را برای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرد. وی مدیر شورای عالی حوزه علمیه قم، استاد درس خارج حوزه علمیه، عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم است. مقتدایی از حوزه اصفهان نامزد خبرگان پنجم شده است.


همچنین یکی از شاگردان حجت‌الاسلام مهدی طائب، عصر امروز با حضور در فرمانداری قم، وی را برای نمایندگی مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه تهران نام‌نویسی کرد. مهدی طائب، رئیس قرارگاره عمار است.


حجت‌الاسلام ابوالحسن نواب عضو جامعه روحانیت مبارز و رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب نیز نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه آذربایجان غربی شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته