دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آذر 1394 - 11:17

پایان نمایشگاه عکس و پوستر گروه گرافیک واحد قم با تجلیل از برترین‌ها

مراسم اختتامیه نمایشگاه عکس و پوستر گروه گرافیک با حضور دکتر محمدسالار کسرایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم برگزار شد.
کد خبر : 56773

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم در این مراسم درباره استفاده از زبان هنر در مناسبات فرهنگی گفت: اشاعه و ترویج فرهنگ عاشورایی یکی از وظایف اصلی نهادهای فرهنگی است. از جمله اقداماتی که می‌توان در راستای ترویج این فرهنگ انجام داد، استفاده از زبان هنر است. زبان هنر در واقع یک زبان بین المللی است که می‌تواند فرهنگ‌ها را به جهانیان معرفی کند. امروزه جامعه برای انتقال مفاهیم خود به مخاطبان از زبان هنر استفاده می‌کند.


دکتر مجید محسن‌زاده هنر را باعث ایجاد تحول در جامعه دانست و افزود: در بین هنر‌ها، هنرهای تصویری مانند عکس و پوستر از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و می‌توان این هنر‌ها را هنرهای بی‌صدا نیز نامید. گاهی تاثیرگذاری این هنر‌ها چنان زیاد است که می‌تواند باعث ایجاد تحول در افکار یک جامعه شود. مخصوصا اگر موضوع، موضوع عاشورا باشد که از تمام جلوه‌های حقیقت در آن وجود دارد. از این‌رو برگزاری نمایشگاه‌هایی با عنوان عکس و پوستر عاشورایی می‌تواند فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ عاشورایی باشد.


مدیرگروه گرافیک این دانشگاه نیز درباره برگزاری نمایشگاه گرافیک گفت: فراخوان ارسال آثار از ماه مهر در دو بخش پوستر و عکس انجام پذیرفت که در بخش پوستر تعداد ۵۲ اثر و در بخش عکاسی ۳۴۸ اثر به داوری اولیه رسیدند و به نمایشگاه راه یافتند و در جریان برگزاری نمایشگاه آثار به داوری نهایی رسیدند.


میترا صالحی افزود: به‌طور کلی آثار رسیده قابل قدردانی به نظر می‌رسید و می‌توان به نسل جدید و آثار ارایه شده امیدوار بود، اما پیشنهاد می‌شود که دانشجویان خود را به سلاح مطالعه، خلاقیت و نوآوری بیش از پیش مجهز کنند تا به اثری فاخر‌تر دست یابند.


وی حضور دانشجویان در نمایشگاه را باارزش دانست و اظهار کرد: با تشکر از هیأت داوران مسابقه، بدون در نظر گرفتن رتبه‌ها از تمامی دانشجویان هنرمند که با مهر و علاقه آثار خود را به در معرض دید عموم قرار‌ دادند و میزبان فضایی شدند که جان مخاطب را لحظاتی با یاد و نام امام حسین (ع) و حماسه عاشورا صیقل می‌داد؛ سپاس و قدردانی خود را اعلام می‌دارم.


​در پایان این مراسم به نفرات برتر پوستر و عکس، هدایایی از سوی رئیس دانشگاه آزاد واحد قم اهدا شد. ​


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته