دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 اسفند 1399 - 12:45

مصرف ماری‌جوانا در یکی از ایالت‌های آمریکا مجاز شد

در ایالت ویرجینیا، از سال 2024 مصرف ماری‌جوانا مجاز خواهد بود.
کد خبر : 567577

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از پولیتیکو، قانون‌گذاران در ایالت ویرجینیا آمریکا لایحه‌ای را تصویب کردند که استفاده تفریحی از ماری‌جوانا را از سال 2024 مجاز می‌داند.


مجلس نمایندگان ایالت ویرجینیا با 48 رأی موافق و 43 رأی مخالف به این لایحه رأی داد. در سنای ویرجینیا، این اختلاف تنها یک رأی بود - 20 رأی موافق در برابر 19 رأی مخالف.


این نشریه خاطرنشان می‌کند که حتی یک جمهوری‌خواه نیز رأی به قانونی شدن نداد. این لایحه توانست به لطف این واقعیت تصویب شود که اکنون دموکرات‌ها کنترل هر دو مجلس قانون‌گذاری را بر عهده‌دارند.


استفاده قانونی از ماری‌جوانا از ژانویه 2024 امکان‌پذیر است. در حال حاضر برای این کار جریمه‌ای تا 25 دلار در نظر گرفته شده است. از سال 2024، ممکن است فروش قانونی این ماده آغاز شود و کشت در خانه نیز مجاز خواهد بود.


در نوامبر گذشته گزارش شد که بیش از دوسوم ساکنان ایالات‌متحده طرفدار قانونی شدن ماری‌جوانا هستند. استفاده از ماری‌جوانا برای اهداف پزشکی در تعدادی از کشورهای اروپایی (ایتالیا، جمهوری چک) و همچنین در بیش از 30 ایالت آمریکا قانونی شده است. در کشورهای دیگر، به‌ویژه در پرتغال و اتریش، قوانینی وجود دارد که استفاده از ماری‌جوانا را غیرقانونی می‌داند - استفاده از آن در کافه‌های خاص مجاز است.


انتهای پیام/4155/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته