دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آذر 1394 - 09:41

سومین مناظره دموکرات‌ها/ کلینتون: ترامپ برای داعش عضوگیری می‌کند

در مناظره دیشب نامزدهای دموکرات آمریکا، هیلاری کلینتون تلاش کرد با وعده‌های پوپولیستی آرای بیشتری جلب کند، در حالی که ساندرز تلاش کرد عرصه رقابت را به جنگ سوریه بکشاند.
کد خبر : 56752

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، هیلاری کلینتون نامزد پیشتاز حزب دموکرات در رقابت‌های انتخاباتی آمریکا روز شنبه وعده داد که اگر به عنوان رئیس‌جمهوری بعدی آمریکا انتخاب شود، مالیات طبقه متوسط آمریکا را افزایش نخواهد داد. ناظران این سخن کلینتون را پوپولیستی ارزیابی کرده‌اند.


کلینتون دیروز در مناظره با رقبای هم‌حزبی‌اش برنی ساندرز و مارتین اومالی، بارها دونالد ترامپ، نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان را هدف قرار داد و در یک مورد وی را متهم کرد که از طریق دادن وعده ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا به داعش کمک می‌کند تا اعضای جدیدی را جذب کند.


این مناظره دو ساعته که به میزبانی شبکه ای.بی.سی نیوز برگزار شد، ظاهرا نتوانست ترکیب آرای سه نامزد دموکرات را چندان تغییر دهد و کلینتون همچنان در نظرسنجی‌ها بالاتر از دو رقیب خود قرار دارد.


کلینتون وعده داد که مالیات خانواده‌های طبقه متوسط آمریکا را افزایش نخواهد داد و گفت چنین مالیاتی «اکنون نباید بخشی از هیچ طرحی باشد.»


وزیر امور خارجه سابق آمریکا افزود: «من فکر نمی‌کنم که ما باید برنامه‌های بزرگ جدیدی را تحمیل کنیم که موجب افزایش مالیات خانواده‌های طبقه متوسط شود... ما باید به نقطه‌ای برگردیم که در آن مردم بتوانند مجددا پول پس‌انداز کنند، تا جایی که آنها بتوانند در خانواده‌های خود سرمایه‌گذاری کنند.»


ساندرز که به دنبال کم کردن فاصله خود با کلینتون است در این مناظره از وی به دلیل حمایت از برکناری بشار اسد از قدرت انتقاد کرد.


ساندرز گفت: «کلینتون تمایل زیادی برای تغییر رژیم دارد و اندکی بیش از حد تهاجمی است، بدون اینکه بداند این اتفاق چه تبعات ناخواسته‌ای می‌تواند داشته باشد... بله ما می‌توانیم فردا از شر اسد خلاص شویم، اما این کار موجب ایجاد یک خلاء سیاسی دیگر خواهد شد و این به نفع داعش تمام می‌شود.»


او افزود: «تغییر رژیم آسان است. خلاص شدن از شر دیکتاتورها آسان است، اما قبل از اینکه شما این کار را بکنید، باید در مورد اینکه روز بعد از سرنگونی چه اتفاقی می‌افتد فکر کنید.»


کلینتون با رد این انتقاد خاطر نشان کرد که ساندرز به عنوان سناتور ورمونت در سال 2011 در حمایت از «تغییر رژیم در سوریه» رای داده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته