اختلاف 10 برابری قیمت میوه در میادین میوه و ترهبار از تولید تا مصرف
به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محسن هاشمی در آیین افتتاح و بهرهبرداری رسمی از 8 میدان میوه و ترهبار شهرداری تهران که صبح امروز در ساختمان مرکزی سازمان میادین میوه و ترهبار برگزار شد، اظهار کرد: شبکه توزیع ناکارآمد محصولات غذایی و کشاورزی باعث شد تا به فکر توزیع کارآمد این محصولات بیفتیم که میادین میوه و ترهبار راهحل آن برای حذف واسطههایی بود که باعث افزایش قیمت میشد.
وی با بیان اینکه با افتتاح 8 میدان میوه و ترهبار تعداد میادین میوه و ترهبار در شهر تهران به 253 مرکز میرسد، عنوان کرد: میادین میوه و ترهبار تا حد زیادی فاصله میان تولیدکننده و مصرفکننده را از بین برده و توانسته تاکنون در مقایسه با سایر خدماتی که شهرداری تهران ارائه میدهد، نمره قبولی را در رضایت شهروندان دریافت کند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: با وجود رضایتمندی بالای مردم اگر بخواهیم با نگاه آسیبشناسانه به موضوع نگاه کنیم باید ببینیم آیا میادین میوه و ترهبار واقعاً موفق شده تا واسطهها را حذف کند؛ اگر به روند توزیع میوه از طریق این سازمان نگاه کنیم، شاهد هستیم که قیمت میوه از محل اصلی تهیه آن با قیمتی که به دست شهروندان میرسد حدود ۱۰ برابر تفاوت دارد.
هاشمی در پایان گفت: تاریخچه و طرحهای توسعهای میادین میوه و ترهبار را که مطالعه میکردم متوجه شدم که بعضاً مشکلات دیگری همچون واگذاری غرفهها، قیمت غرفهها و محصولات در میادین میوه و ترهبار وجود دارد که امید آن میرود تا با رفع آن بتوانیم رضایتمندی مردم را بیشتر کرده و به عدد 100 نزدیک کنیم.
انتهای پیام/4105
انتهای پیام/