دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 اسفند 1399 - 11:13
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی قزوین تأکید کرد؛

لزوم تسهیل روند تجاری‌سازی طرح‌های پژوهشی محصول‌محور

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی قزوین تأکید کرد: طرح‌های پژوهشی محصول‌محور باید به‌صورت اسناد مکتوب ثبت و تحویل مراکز رشد و فناوری دانشگاه شوند تا برای تجاری‌سازی با سرعت بیشتری صورت گیرد.
کد خبر : 567250
1.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از قزوین، ناصر حمیدی در جلسه کمیسیون تخصصی مدیریت فعالیت‌های اقتصادی دانش‌بنیان که در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: طرح‌های پژوهشی محصول‌محور که از سوی استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه ارائه می‌شود باید به‌صورت اسناد مکتوب ثبت و تحویل مراکز رشد و فناوری دانشگاه شده تا روند دریافت مجوزهای بعدی برای تجاری‌سازی، تولید انبوه و درآمدزایی با سرعت بیشتری صورت گیرد.


وی افزود: سیاست جدید دانشگاه آزاد اسلامی این است که از طرح‌های محصول‌محور حمایت کرده و روند تجاری‌سازی این طرح‌ها را برای درآمدزایی تسهیل و آسان کند. برای طرح‌های پژوهشی که خواهان کمک مالی و معنوی دانشگاه هستند ابتدا باید نیازسنجی و مخاطب سنجی صورت گیرد و با توجه به فرهنگ و نیاز مردم، محصولاتی کاربردی که مشکلات جامعه را برطرف می‌کند؛ به مرحله تولید انبوه برسد.



سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی قزوین گفت: این دانشگاه از همه فارغ‌التحصیلان و کارآفرینانی که طرح‌های محصول‌محور دارند برای ارائه طرح‌های تجاری‌سازی‌شان دعوت به همکاری می‌کند.


به گزارش آنا، در این جلسه درباره طرح‌های پیشنهادی در حوزه‌های مهندسی پزشکی، آزمایشگاه و روباتیک بحث و تبادل‌نظر شد و اعضای حاضر در جلسه نظر و پیشنهاد‌ خود را بیان کردند.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب