دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 اسفند 1399 - 12:39
هشدار علی‌اف به تحولات ارمنستان؛

آتش‌بس نقض نشود

رئیس‌جمهور آذربایجان با بیان اینکه نخست‌وزیر ارمنستان، کشور خود را به ویرانی و فاجعه کشاند، گفت ارمنستان تاکنون در چنین وضعیت رقت‌انگیزی نبوده است.
کد خبر : 567081
2.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از اسپوتنیک، الهام علی‌اف رئیس‌جمهور آذربایجان امروز (جمعه) با صدور بیانیه‌ای درباره برخی تلاش‌ها برای کودتا در ارمنستان، گفت این کشور تاکنون در چنین وضعیت رقت‌انگیزی نبوده است.


علی‌اف با بیان اینکه نیکل پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان، این کشور را به فاجعه و ویرانی کشاند، گفت البته تلاش برای کودتا یک مسئله داخلی ارمنستان که حکومت آن را زیر سؤال می‌برد.


وی با ابراز امیدواری برای پایبند ماندن ارمنستان به توافق دهم نوامبر ۲۰۲۰ مبنی آتش‌بس در منطقه قره‌باغ کوهستانی، به ایروان هشدار داد اگر این توافق را نقض کند، در وضعیت به‌مراتب وخیم‌تری گرفتار خواهد شد.


رئیس‌جمهور آذربایجان با بیان اینکه طی سال‌های اخیر، درگیری‌های داخلی در ارمنستان تقریباً هر روز رخ داده، گفت این اتفاقات دموکراسی در این کشور را نابود می‌کند.


وی گفت: این سران آن‌ها بودند که چنین وضعیتی را پدید آوردند، هم دولت کوچاریان-سرکیسیان که به مدت ۲۰ سال بر این کشور حکومت کردند، و هم دولتی که بعد از آن‌ها روی کار آمد.


اونیک گاسپاریان رئیس ستاد مشترک ارمنستان به همراه دیگر فرماندهان روز پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای از پاشینیان خواستند که از سمت خود کناره‌گیری کند.


نخست‌وزیر ارمنستان در واکنش به این درخواست‌ها، ضمن اشاره به اینکه مردم این کشور اجازه نخواهند داد کودتایی صورت گیرد، گفت: ارتش نمی‌تواند در رویه‌های سیاسی مشارکتی داشته باشد. ارتش باید تابع مردم و مقاماتی باشد که از سوی مردم انتخاب شده‌اند.


انتهای پیام/4155/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته