دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آذر 1394 - 10:06
علیرضا نصرآزادانی در گفت‌وگو با آنا:

انگیزه‌ای برای ادامه حضور در تیم ملی تکواندو نداشتم/ مبارزه کردن زیر پرچم کشور بیگانه‌کار غلطی است

کاپیتان سابق تیم ملی تکواندو گفت: با توجه به توانایی بالای سه تکواندوکار المپیکی، شانس کسب مدال برای هر سه نفر وجود دارد.
کد خبر : 56704

به گزارش گروه ورزشی آنا، در روزهای اخیر شاهد خداحافظی کاپیتان تیم ملی تکواندو ایران از دنیای مسابقات حرفه‌ای بودیم. علیرضا نصرآزادانی که در طول حضورش در تیم ملی توانست مدال‌های زیادی از مسابقات مختلف آسیایی و جهانی کسب کند، در یک تصمیم غیر منتظره از تیم ملی تکواندو خداحافظی کرد. نصرآزادانی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی آنا، پاسخگوی سوالات ما بود:


*به نظرت خداحافظی از تیم ملی در سن 30 سالگی زود نبود؟


-مدتها بود که در تیم ملی حضور داشتم و به اکثر مدال‌ها و افتخاراتی که برای آرزوی هر ورزشکاری است دست یافتم و دیگر انگیزه‌ای جهت حضور در مسابقات بین‌المللی نداشتم.


*از نظر شرایط آمادگی وضعیتت چطور بود . شرایط حضور در تیم ملی را داشتی؟


-من از نظر بدنی هیچ مشکلی ندارم و هفته قبل هم در مسابقات باشگاهی مسابقه دادم و نمایش خوبی داشتم.


*خداحافظی‌ات از تیم ملی ربطی به خط خوردنت از لیست ملی ‌پوشان در مسابقات اخیر نداشت؟


-موضوع خداحافظی من ربطی به این مسئله ندارد. من 12 سال در تیم ملی حضور داشتم و در این سال‌ها در مسابقات آسیایی و جهانی مدال کسب کردم. زمانی که یک ورزشکار در مسابقات بین المللی شرکت می کند باید برای موفقیت در آن رقابت‌ها انگیزه داشته باشد و من هم با توجه به اینکه در اکثر مسابقات مدال کسب کردم هیچ انگیزه‌ای برای حضور در مسابقات بین المللی نداشتم. به همین خاطر تصمیم گرفتم که از تیم ملی خداحافظی کنم تا فرصت را به جوان‌ها بدهم تا بتوانند در مسابقات بین المللی خودشان را نشان دهند.


*کسب مدال در المپیک انگیزه مناسبی برای تو تلقی نمی شد؟


-قطعا کسب مدال در المپیک یکی از بزرگترین افتخارات ورزشی یک ورزشکار است. من هم دو مرتبه برای افتخار آفرینی در المپیک تلاش کردم ولی متاسفانه نتوانستم در این رقابت‌ها شرکت کنم.


*از تصمیمی که گرفتی راضی هستی؟


-صددرصد؛ برای یک ورزشکار که در طول دوران ورزشی‌اش نمی‌تواند در کنار خانواده خودش باشد، اتمام دوران حرفه ای ورزشی‌اش بهترین زمان برای رسیدن به خانواده است. من هم اخیرا صاحب فرزند شدم و نیاز بود که بیشتر در کنار خانواده خودم باشم.


*بعد از مسابقات جهانی مکزیک حواشی زیادی پیرامون تیم ملی به وجود آمد. از درگیری لفظی رضامهاندوست با مقانلو سرمربی تیم ملیتا انتقاد محمد معتمد از کادر مدیریتی فدراسیون تکواندو.


-من اصلا موافق این صحبت‌ها نیستم. مدیران فدراسیون و سرمربیان تیم ملی در این سال‌ها در قبال بچه‌های تیم ملی هیچ‌کم کاری نکردند و صحبت‌های مطرح شده در این مورد بی پایه و اساس است و در آستانه سال منتهی به المپیک این حرف‌ها تیم ملی را به حاشیه می‌برد. امیدوارم دوستان هم در نزدیکی به المپیک از تیم ملی حمایت کنند و موضوعات شخصی را رها کنند. در فرصت کوتاهی که تا المپیک داریم، این صحبت‌ها اشتباه است و الان همه ورزشکاران در هر رشته ورزشی نیاز به حمایت دارند.


*یک اتفاق تلخی که در این سال‌های اخیر در تکواندوی ایران افتاده است مهاجرت ملی‌‌پوشان کشورمان به کشورهای دیگر و مسابقه دادن زیر پرچم این کشور‌ها است.


-از نظر من این کار، کار درستی نیست. زمانی یک ورزشکار چنین تصمیمی می‌گیرد که از طرف سرمربی تیم ملی و رییس فدراسیون به ‌آن ورزشکار ظلم شده باشد اما در تکواندو ایران به هیچ ورزشکاری ظلم نشد که آنها به تیم‌های دیگر رفتند. فارغ از بحث ورزشی، ایران کشور ماست و ما در این کشور بزرگ شدیم و برای ما هزینه شده است. قطعا زمانی هم که به جایگاهی رسیدیم می‌توانیم برای ایران افتخار آفرینی کنیم با یک تصمیم اشتباه نباید همه چیز را خراب کنیم. مبارزه کردن‌ تکواندوکاران ایرانی زیر پرچم کشور بیگانه کار غلطی است.


* اما این ورزشکاران مشکلات حاکم در فدراسیون را عامل حضورشان در کشورهای دیگر می دانند؟


-فدراسیون چه مشکلی با یک ورزشکار می‌تواند داشته باشد؟ من خودم با دو تکواندو کار ایرانی که در آذربایجان حضور دارند صحبت کردم و آنها کاملا دلیل شخصی برای حضور در این کشور داشتند. اگر فدراسیون با این افراد مشکل داشت چطور مجوز حضور آنها در مسابقات لیگ داخلی را صادر کرد. فدراسیون هم می‌توانست بگوید که چون این ورزشکاران در کشور دیگری کار می‌کنند نمی توانند در لیگ ایران حضور پیدا کنند، اما چنین کاری را انجام نداد. مطمئن باشید که فدراسیون از هیچ کمکی در قبال این ورزشکاران دریغ نکرد.


* تکواندوکاران کشورمان بعد از شرکت در چند دوره از رقابت‌های گرندپریکس موفق به کسب سه سهمیه المپیک شدند.


- هر سه ورزشکار تیم ملی بسیار خوب هستند. فرزان عاشورزاده، سجاد مردانی و مهدی خدابخشی در حال حاضر در وزن خودشان در بین سه نفر اول قرار دارند. قرار گرفتن در جمع سه تکواندو کار برتر دنیا کار کمی نیست که این بچه‌ها انجام دادند.


* کدامیک از آنها در المپیک به مدال می‌رسد؟


-با توجه به توانایی بالایی که از آنها سراغ دارم مطمئن هستم که هر سه نفر در المپیک مدال می‌گیرند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته