دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 آذر 1394 - 16:49

وزیر اطلاعات در پاسخ به آنا: به صورت مستقل در انتخابات شرکت می‌کنم/مردم کسانی را انتخاب می‌کنند که به آرامش و امنیت جامعه کمک کنند

وزیر اطلاعات عصر امروز -شنبه- با حضور در محل وزارت کشور در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرد.
کد خبر : 56699

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، حجت الاسلام سید محمود علوی بعد از ثبت نام در جمع خبرنگاران حاضر شد.


علوی در پاسخ به سوال خبرنگار آنا که نام او در چه فهرستی قرار می‌گیرد، اظهار کرد: من به صورت مستقل در انتخابات شرکت می کنم ولی اگر جریان های درون نظام بخواهند از من اعلام حمایت کنند مشکلی ندارم.


وی در بخشی از صحبت‌های خود با بیان اینکه قانون اساسی رسالت خاصی را برای حمایت از نظام و اصل ولایت فقیه در اختیار مجلس خبرگان قرار داده است، ابراز امیدواری کرد که مردم با انتخاب خود،مانند گذشته، فقها و مجتهدان و علمای دلسوز را به مجلس خبرگان بفرستند تا این مجلس پشتوانه و بازوی توانمند حفظ ولایت فقیه و شخص ولی فقیه زمان باشد.


وزیر اطلاعات در پاسخ به سوالی درباره موضع دولت در انتخابات پیش رو خاطر نشان کرد: دولت نقش اجرای انتخابات را بر عهده دارد و قرار نیست فهرست انتخاباتی دهد. دولت در این مسائل دخالت نمی کند و هیچ مسئول دولتی مجاز به حمایت از نامزدی یا استفاده از امکانات دولتی به نفع جریان یا نامزدی نیست.


علوی درباره برهم زدن جلسات اصلاح طلبان در چند وقت اخیر گفت: در 16 آذر امسال 400 برنامه در دانشگاه داشتیم که فقط برای یک مورد مشکلی پیش آمد. همچنین در سطح کشور نزدیک به هزار برنامه توسط جریان های سیاسی کشور برگزار شده که فقط یکی دو مورد آن با اخلال مواجه شده است. البته هیچ کس بر هم زدن تجمعات را تایید نمی کند و کسانی که این کار را انجام دهند از طریق مبادی قانونی با آنها برخورد می‌شود.


وزیر اطلاعات همچنین با اشاره به اینکه این انتخابات باید در سلامت کامل برگزار شود، افزود: سازوکاری که تدبیر شده و هماهنگی هایی که بین وزارت کشور و شورای نگهبان انجام‌ شده است نوید بخش یک انتخابات سالم است که در آن رای مردم تعیین‌کننده خواهد بود. آنچه برای من مهم است این است که انتخابات با آرامش برگزار شود. رقابت باید سالم و بر مبنای ارزش ‌های اخلاقی و احکام شرعی باشد چراکه در این وضع است انتخابات با شکوه و رقابتی برگزار می‌شود. مردم ما آرامش را همراه با امنیت می‌خواهند و آن را در این سال‌ها لمس کرده‌اند و به آن ارج می‌نهند. مطمئنم که مردم کسانی را انتخاب می‌کنند که به آرامش و امنیت جامعه کمک کنند.


وزیر اطلاعات همچنین درباره روند تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات نیز خاطر نشان کرد: با تفاهمی که بین دستگاه‌های موثر در این زمینه صورت گرفته است تایید صلاحیت بر اساس حجت شرعی و مستندات متقن انجام می‌گیرد و مردم دغدغه‌ای نخواهند داشت. با همکاری ها و هماهنگی‌ها نگرانی‌ها به حداقل می‌رسد.


علوی در ادامه با بیان اینکه حضور حداکثری مردم مورد تاکید همه مسئولان نظام است، گفت: هر عاملی که مردم را مایوس، دلزده و دلسرد کند حرکتی مغایر با رهنمود رهبری، یعنی مشارکت حداکثری مردم است. همه باید دست به دست هم دهیم و برای مشارکت حداکثری مردم تلاش کنیم.


وزیر اطلاعات همچنین تاکید کرد:‌ ما با هم‌افزایی با نهادهای امنیتی از جمله نیروی انتظامی، سپاه،‌ بسیج، ارتش و قوه قضاییه سعی می‌کنیم امنیت انتخابات را تامین کنیم. اکنون رقابت سیاسی بین جریان‌های با نشاط ادامه دارد اما جامعه از آرامش برخوردار است. ما معتقدیم امنیت باید وجود داشته باشد اما فضای امنیتی نه. همه باید احساس کنند آزادانه می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.


در حال تکمیل . . .


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته