دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 اسفند 1399 - 12:41
محمد نوری در گفت‌وگو با آنا:

قراردادها با فشار فضای مجازی افزایش می‌یابد/ دلال‌ها سود بیشتری از بازیکنان می‌برند

پیشکسوت تیم استقلال گفت: قراردادهای بازیکنان با فشار فضای مجازی در میانه فصل افزایش می‌یابد و در این میان دلال‌ها سود بیشتری می‌برند.
کد خبر : 566953
_299.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، بازیکن‌سالاری یکی از مهم‌ترین مواردی است که آسیب‌ها و لطمات زیادی را بر پیکره فوتبال وارد می‌کند. در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران شاهد این موضوع هستیم که بازیکنان تیم‌های مختلف با توجه به قراردادهایی که با باشگاه‌ها بسته‌اند و نگرفتن پول خود، با تهدید به اقدام به فسخ یک‌طرفه قرارداد خود از باشگاه می‌خواهند تا در قرارداد جدیدی که با آنها می‌بندد، افزایش قابل توجهی در رقم آن ایجاد کند که این موضوع بدون تردید به سود فوتبال نیست، چرا که کیفیت بازیکن تغییری نکرده است.


محمد نوری درباره تغییر قراردادهای بازیکنان با باشگاه‌ها به خبرنگار ورزشی آنا اظهار کرد: متأسفانه این معضل در تمامی تیم‌ها ایجاد شده و اتفاقی ناخوشایند است. به عنوان مثال مهدی قایدی در استقلال نزدیک به 10 روز در تمرینات حاضر نشده و به دنبال آن است تا قراردادش اصلاح شود. مسلماً این موضوع بسیار نگران‌کننده است و باشگاه باید به شکلی برخورد کند تا بازیکن به خود اجازه چنین کاری را ندهد.


وی ادامه داد: به نظر می‌رسد وقتی بازیکنان زیادی هستند که می‌خواهند قراردادشان اصلاح شود و اگر این اتفاق نیفتد اقدام به فسخ یک‌طرفه می‌کنند، در ابتدای فصل از سوی مدیربرنامه‌های خود که با ایجنت‌ها یا همان دلال‌ها کار می‌کنند، بندهایی را در قرارداد گنجانده‌اند که با اتکا به آن بندها خیلی راحت باشگاه را تحت فشار قرار می‌دهند. به طو حتم این معضل باید رفع شود و اگر قراردادهایی هم به این شکل بسته شده، برای فصول بعد نباید شاهد زیر بار رفتن باشگاه‌ها باشیم.


پیشکسوت تیم استقلال خاطرنشان کرد: بازیکن باید به باشگاه خود تعهد داشته باشد و مسلماً از آن طرف نیز باشگاه باید از بازیکنش حمایت کند ولی وقتی اتفاقات غیرمنتظره‌ای رخ می‌دهد، به منزله آن است که طرفین به خوبی نتوانسته‌اند با یکدیگر تعامل کنند. البته بسیاری از بازیکنانی که قراردادهای میلیاردی بسته‌اند اصلاً شایستگی بستن چنین قراردادهایی را نداشته‌اند ولی این اتفاق افتاده و مسلماً ضرر آن برای فوتبال ایران خواهد بود.


وی اظهار کرد: وقتی بازیکنان سر تمرین نمی‌روند و از آمادگی مطلوب فاصله می‌گیرند، مسلماً فوتبال به بیراهه می‌رود. فشار فضاهای مجازی باشگاه‌ها را مجبور کرده تا با بازیکنان کنار بیایند و قراردادها بی‌دلیل اصلاح شود. این موضوع جای تأسف دارد. در گذشته بازیکنان از درجه یک تا سه بودند و بر این اساس با آنها قرارداد بسته می‌شد ولی الان بازیکن‌سالاری مد شده و اتفاقات بسیار تلخی رخ می‌دهد.


نوری یادآور شد: باشگاه‌ها بابت پول‌هایی که می‌پردازند، مسلماً به دلال‌های گذشته و ایجنت‌های امروزی کمک می‌کنند. یعنی دلالی که در نقل و انتقالات بازیکنان سهم دارد، در یک فصل از یک بازیکن بیشتر سود می‌برد چون دائم در فصول نقل و انتقالاتی ابتدا و میانه فصل، بازیکنان زیادی را جابه‌جا می‌کند که این موضوع هم معضلی برای فوتبال ایران است.


وی تأکید کرد: بازیکنی که ادعا می‌کند قراردادش کم بوده، اگر در قرارداد او بندی وجود داشته باشد که وی بتواند یک‌طرفه فسخ کند، تنها می‌تواند در صورتی که دو ماه از پولش را دریافت نکرده باشد، قراردادش را فسخ کند که اکثراً باشگاه‌ها می‌توانند قبل از دو ماه پولی به حساب فرد واریز کنند. باشگاه‌ها اگر تشخیص دهند که نیازی به تغییر قرارداد نیست، نباید زیر فشار فضای مجازی بروند. زیرا قرارداد جایگاه قانونی خاص خودش را دارد و هیچ فردی نمی‌تواند به قرارداد اعتراض کند، مگر اینکه بتواند ثابت کند فریب‌خورده است. البته اگر قراردادی در چارچوب خودش و به‌طور قانونی ثبت نشود، باطل است و جایی هم برای دفاع باقی نمی‌گذارد. امیدوارم باشگاه‌ها از وکلای قانونی کاربلد استفاده کنند تا بازیکنان و مدیربرنامه‌های خود به اهداف خود البته اگر نادرست باشد، دست نیابند.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته