دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 اسفند 1399 - 09:36
بسطامی در گفت‌وگو با آنا:

فراکسیون نیروهای انقلاب از کاندیدای انتخاباتی ریاست جمهوری حمایت خواهد کرد

عضو شورای مرکزی فراکسیون نیروهای انقلاب گفت:نمایندگان در قالب فراکسیون نیروهای انقلاب که خارج از مجموعه مجلس شکل گرفته در مورد انتخابات ریاست جمهوری نظرات خود را ارائه می‌دهند.
کد خبر : 566852
علی اکبر بسطامی.jpg

علی اکبر بسطامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا در رابطه با ورود مجلس به بحث انتخابات ریاست جمهوری گفت: فعالیت مجلس در انتخابات ریاست جمهوری سازمانه یافته نیست. نمایندگان در کلیت کشور فراکسیونی تحت عنوان فراکسیون نیروهای انقلاب دارند که این فراکسیون خارج از مجلس شکل گرفته است. در حقیقت برخی از نمایندگان مجلس ذهنیت‌های سیاسی دارند که این در دایره شمول شخصیت حقیقی آنها قرار دارد اما در مقام شخصیت حقوقی نمی‌توانند بگویند مجلس به فضای انتخابات ریاست جمهوری ورود پیدا کرده است.


عضو شورای مرکزی فراکسیون نیروهای انقلاب با تأکید بر اینکه نمایندگان در قالب این فراکسیون وارد فعالیت‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری می‌شوند، افزود: نمایندگان در قالب فراکسیون نیروهای انقلاب که خارج از مجموعه مجلس شکل گرفته در مورد انتخابات ریاست جمهوری نظرات خود را ارائه می‌دهند. البته این فراکسیون تا این لحظه در مورد اینکه کاندیداهای مجلس برای انتخابات ریاست جمهوری فعلا ورود نکرده است، کمااینکه هر کدام از نمایندگان به صورت فردی نظرات خود را دارند،


بسطامی با اشاره به اینکه فعالیت‌های انتخاباتی نمایندگان مربوط به خارج از حیطه مجلس است، اظهار کرد: البته فراکسیون نیروهای انقلاب تا این لحظه هیچ دخل و تصرفی در مورد کاندیداهای مجلس برای انتخابات ریاست‌جمهوری نکرده است اما هر کدام از نماینده‌ها هم در قالب فراکسیون و هم خارج از آن نظرات خود را دارند.


این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حقیقت اینکه فراکسیون نیروهای انقلاب به صورت موزون یا ناموزون در مسائل سیاسی کل کشور دخالت کنند، واقعیت ندارد. فراکسیون نیروهای انقلاب هنوز در انتخابات آینده دخالت نکرده اما در آینده نزدیک در قالب فراکسیون راجع به اینکه از کدام کاندیدا حمایت خواهد کرد، اظهارنظر می‌کند، البته این فراکسیون از کاندیدایی که به مصلحت مردم و نظام است، حمایت می‌کند.


بسطامی در واکنش به اینکه فراکسیون نیروهای انقلاب از کاندیدای داخل مجلس حمایت می‌کند و یا خارج از آن؟ اظهار کرد: کاندیدای مورد نظر فراکسیون لزوماً از داخل مجلس نیست اما می‌تواند از داخل مجلس هم باشد. در حقیقت نگاه ما فراتر از مجلس و سران سه قوه است، به این معنی که فراتر از قوای نظام کار می‌کنیم.  فراکسیون بر روی هر فردی اجماع کند حتما در قالب جریان فراکسیونی و هم نگاه خود دخل و تصرف و اعلام حمایت می‌کنیم.


عضو شورای مرکزی فراکسیون نیروهای انقلاب با اشاره به جمع‌آوری امضا برای دعوت از  رئیسی برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری توسط برخی از نمایندگان متذکر شد:  البته شاید برخی از نمایندگان برای حمایت از رئیسی امضا جمع کنند اما این اقدام سازمان‌یافته نیست. به عبارت دیگر با این اقدام در حال ارزیابی این هستند که اگر فردی خارج از مجموعه مجلس کاندیدای ریاست جمهوری شود، فضای مجلس چگونه است.


بسطامی افزود: این اقدام در چارچوب آرمان خاصی که برگرفته از مسائل داخل مجلس باشد، شکل نگرفته چراکه در آینده نزدیک در چارچوب فراکسیون برای انتخابات عمل خواهیم کرد. اما تأکید می‌کنم هیچ دخل و تصرفی در داخل مجلس  یا هیئت رئیسه مجلس یا گروه و جریان خاصی در مجلس که بخواهد به نفع جریان دیگری اقدام کند، وجود ندارد.


این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه فراکسیون چه زمانی به صورت جدی وارد بحث انتخابات می‌شود؟ خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه درگیر بودجه هستیم، لذا این مسئله در اولویت قرار دارد و بر روی آن تمرکز کردیم.


بسطامی در واکنش به اینکه بنابراین فراکسیون بعد از بودجه وارد بحث انتخابات می‌شود؟ یادآور شد: شاید فراکسیون در اثنای بودجه وارد بحث انتخابات شود؛ اما در داخل مجلس اولویت بر روی بودجه و برنامه‌هایی است که برای 1400 داریم.


انتهای پیام/4158/


انتهای پیام/

برچسب ها: انتخابات 1400
ارسال نظر
هلدینگ شایسته