دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 آذر 1394 - 15:10
در گفت‌وگو با آنا

مجید کیهانی: تبعیض بین ورزشکاران امر طبیعی است/ شرایط حدادی با سایر دوومیدانی‌کاران فرق دارد

رییس‌ فدراسیون دوومیدانی‌ گفت: فدراسیون‌ متناسب با جایگاه هر ورزشکاری امکانات را در اختیار آنها می گذارد. هم اکنون احسان حدادی یکی از امیدهای ما برای کسب مدال در المپیک است.
کد خبر : 56647

مجید کیهانی در واکنش به اعتراض برخی دوومیدانی کاران مبنی بر در اختیار قرار دادن امکانات ویژه به احسان حدادی از سوی فدراسیون، گفت: «تبعیض بین ورزشکاران امری طبیعی است و کسی نباید به آن اعتراضی داشته باشد چرا که ما ورزشکاران را به گروه‌های شانس مدال در المپیک، حضور درالمپیک، شانس سهمیه المپیک و ورزشکارانی که شانس المپیکی نیستند، تقسیم کرده‌ایم مسلما برای هر گروه برنامه جداگانه داریم اما به این معنی نیست که ورزشکارانی که شانس المپیکی نیستند به حال خود رها شده اند. بلکه برای آنها نیز حضور در مسابقه‌های داخل سالن آسیا را برنامه‌ریزی کردیم.»


وی افزود: «فدراسیون متناسب با جایگاه هر ورزشکاری امکانات را در اختیار آنها می گذارد. هم اکنون احسان حدادی یکی از امیدهای ما برای کسب مدال در المپیک است.مسلما شرایط حدادی با دیگر ورزشکارانی که تنها شانس کسب سهمیه دارند یا اینکه در المپیک شانس مدال آوری ندارند فرق خواهد داشت.»


کیهانی همچنین درمورد وضعیت محمود صمیمی اظهار کرد: «وضعیت صمیمی در آینده بهتر خواهد شد و او تنها باید کمی‌ صبر کند. فدراسیون با مربی او به توافق رسیده است و حتی بلیط مربی‌اش هم تهیه شده است و تا چند روز آینده به ایران می آید.»


رییس فدراسیون دوومیدانی با تاکید بر اینکه همه دوومیدانی‌کاران شرایط یکسانی دارند عنوان کرد: «شرایطی که احسان حدادی دارد ورزشکاران دیگر هم دارند. به عنوان مثال حمیدرضا تفتیان هم اکنون با مربی‌اش در حال تمرین است یا اینکه محمود صمیمی 20 روز دیگر در تهران اردو دارد و بعد از آن به مجارستان اعزام می شود. اگر قرار باشد دوومیدانی کاران به وضعیت و امکاناتی که در اختیارشان است اعتراض داشته باشند هم اکنون بسیاری از بازیکنان می توانند به اردو مجارستان محمود صمیمی اعتراض کنند.»


کیهانی همچنین به وضعیت محمدجعفر مرادی اولین دارنده سهمیه ماراتن در ایران اشاره کرد و گفت:«این خواسته خود مرادی بوده است که با مربی اش ادامه همکاری داشته باشد. این گونه نیست که حق و حقوق او ندیده گرفته شده‌است. زمانی که مرادی با این مربی کار کرد و نتیجه گرفت به درخواست خودش بااو ادامه همکاری دارد که فدراسیون هم برای تامین هزینه های این ورزشکار در حال برنامه ریزی است.»


وی همچنین درمورد وضعیت بانوان دوومیدانی کار تصریح کرد:«شرایط برای آنها هم به خوبی پیش می‌رود. لیلا رجبی هم اکنون تمریناتش را از سرگرفته است و با قدرت به کارش ادامه خواهد داد.»


کیهانی در پایان درمورد وضعیت مسکن برخی دوومیدانی کاران به خصوص الناز کمپانی بیان کرد:«هم اکنون استراتژی فدراسیون این است که هر کدام از دوندگان در شهر خودشان تمرین کنند. مگر اینکه ورزشکاری شانس سهمیه داشته باشد که در آن صورت فدراسیون برای دادن مسکن و امکانات به آنها برنامه ریزی خواهد کرد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته