کاهش ۴۰ میلیارد تومانی مترو از درآمد فروش بلیت
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، فرنوش نوبخت با اشاره به اينكه شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه به عنوان اولین بهره بردار مترو در کشور عملکرد پیشگیرانه خود در مقابل کرونا را از اسفندماه سال گذشته آغاز کرده است، افزود: برای جلوگيری از انتشار ويروس كرونا از همان روزهای ابتدايی در جهت افزایش رعایت بهداشت اقدام به جمع آوری آبخوریها، دستگیرههای تبلیغاتی قطارها، تعطیلی اتاقهای مادر و کودک، نصب بر چسبهای رعايت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسك در ايستگاهها و قطارها كرديم.
وي تصريح كرد: همكاران من در شركت بهره برداری متروی تهران و حومه در سالی كه گذشت با اجرای پروتكلهای بهداشتی و استفاده از تمامی ظرفیت تهویه هوا در قطارها و اصلاح سناریوی هواسازها جهت تهویه فعال هوای ایستگاهها و قطارها و ضدعفونی روزانه در ۳ نوبت قطارها، هندريل پلههای برقی، پلههای ثابت، صندلیها و تمامی گیتها و دستگاههای شارژ بلیت مسافری و همه تجهيزات موجود در ايستگاه ها تلاش كردند تا در حد توان سلامت مسافران را تامين كنند.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با يادآوري اينكه در ماهاي اول شیوع ویروس کرونا در کشور متروي تهران با کاهش ۷۰ درصدی مسافر روبرو شد اما برای جلوگیری از افزایش تراکم مسافر در قطارها و ایستگاه، بدون تغيير درسرفاصله حرکت قطارها به خدمات رساني ادامه داد گفت: در حال حاضر با اينكه آمار مسافری رو به افزايش است اما همچنان كاهش ۵۰ درصدی مسافر را شاهد هستيم و همين موضوع باعث شد تا بيش از ۴۰ ميليارد تومان درآمد شركت از فروش بليت كاهش پيدا كند.
وي با اشاره به اينكه كاهش درآمدهای مترو از هيچ طريقي جبران نشد گفت: تمام توان خود را به كار گرفتيم با تمام كاهش مسافري كه داشتيم براي حفظ سلامت شهروندان با حداكثر توان خدمات رسانی داشته باشيم اين در حاليست كه در اين يك سال با شيوع ويروس كرونا، در كنار كاهش درآمدها بخاطر رعايت پروتكل هاي بهداشتي و بي ثباتي قيمت ارز با افزايش هزينه ها نيز روبرو شده ايم و روزهای سختی را داريم اما همواره تمام سعي خود را در ارائه خدمات سريع، ايمن به شهروندان و مسافران و جلب رضايت حداكثري آنها به كار گرفته ايم و حتي در اين روزهاي سخت كه موج جديدی از بيماری نگرانیهای زيادی را ايجاد كرده در تلاش هستيم تا سفري ايمن را براي شهروندان رقم بزنيم.
مديرعامل شركت بهره برداري متروي تهران وحومه افزود: مترو هزينه بالايي دارد و به تنهايي از پس تامين اين مبالغ بر نمي آيد دولت در سال جاری فقط ۲۰ میلیارد تومان در قالب اوراق خزانه اسلامي به عنوان یارانه بلیت مترو پرداخت کرده است این در حالی است که ما از نظر مالی بسیار تحت فشار هستیم. چرا كه نگهداشت مترو شامل قطعات یدکی تخصصی و عمومی هزینه زیادی دارد و برخی از این اقلام و اقلام مصرفی پیمانکاران وارداتی است که در گذشته با ارز ۴۲۰۰ تومانی آنها را تهیه می کردیم ولی اکنون با ارز ۲۳ هزار تومانی خریداری می شوند.
نوبخت خاطرنشان كرد: بخشی از هزینه های ما مربوط به امور جاری و حقوق کارگران است؛ تا آغاز سال جديد باید بتوانیم به حدود ۳۵۰۰ کارگر پیمانکاران حقوق بپردازم. اين در حاليست كه هنوز همه پیمانکاران ما نتوانسته اند حقوق ماه هاي گذشته را دریافت کنند. نوبخت با اشاره به اينكه به فکر کارگرانی هستیم که در اوضاع اقتصادی فعلی باید هزینه های جاری زندگی را تأمین کنند. افزود: باید کمک های جدی به شرکت بهره برداری متروي تهران شود تا بتوانیم این هزینه ها را تأمین کنیم.
انتهای پیام/4076/
انتهای پیام/