دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 اسفند 1399 - 09:38
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ عنوان کرد؛

هدایت جامعه به سمت نوآوری و خلاقیت با استراتژی تعامل مشترک علمی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ گفت: استراتژی تعامل مشترک علمی در مواجهه با ذهنیت‌های مخرب سیاست‌زدگی، ترجمه‌زدگی و عوام‌زدگی در مراکز دانشگاهی، جامعه را به سمت نوآوری و تصمیم‌گیری خلّاق هدایت می‌کند.
کد خبر : 566328
للللللل.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از خارگ، اجلاس عمومی بسیج خارگ با موضوع «بررسی مصوبات گروه‌های تخصصی و هیئت‌های اندیشه‌ورز» با حضور امام جمعه، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ثارالله، رئیس مجمع، رئیس و معاون دانشگاه آزاد اسلامی، شهردار، معاونت بخشداری، رئیس شورای شهر، رئیس تأمین اجتماعی، اعضای مجمع و رؤسای گروه‌های تخصصی جزیره خارگ برگزار شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ در این نشست گفت: دنیای امروز، برای سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری در سطوح مختلف به سازماندهی ویژه‌ای نیاز دارد.


علی‌اصغر باقری عنوان کرد: تحولات سریع جهانی و ابعاد روزافزون توسعه از عواملی هستند که ضرورت تدوین سریع سیاست‌ها و الگوهای تصمیم‌گیری را مشخص می‌کنند؛ موضوعی که بدون استفاده وسیع از ایده‌های نو، مستندسازی، جمع‌بندی تجارب و نظر خبرگان و افراد خلّاق میسر نیست.



وی بیان کرد: سرعت تغییرات محیطی و به وجود آمدن نیازهای مقطعی در عصر جدید موجب شده که در اغلب موارد سازمان‌ها از اندوخته‌های فکری پیشینیان مصرف کنند و به‌دلیل بی‌توجهی به سرمایه‌گذاری بنیادی فکری، سرمایه گذشته ناخواسته در سطح وسیعی به مصرف رسیده و سازمان درگیر روزمرگی می‌شود.


استفاده از تمام ظرفیت برای توانمندسازی جوانان خارگ


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ ادامه داد: در نتیجه، استراتژی تعامل مشترک علمی در مواجهه با ذهنیت‌های مخرب سیاست‌زدگی، ترجمه‌زدگی و عوام‌زدگی در مراکز دانشگاهی و پژوهشگاهی می‌تواند جامعه را به سمت نوآوری و تصمیم‌گیری خلّاق هدایت کند.


باقری یادآور شد: در راستای تحقق سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی و به‌منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب برای دستیابی به یک جامعه اسلامی و انقلابی توانمند باید از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی جوانان و مراکز دانشگاهی در به فعلیت رساندن آن استفاده شود که این موضوع به تولید فکر و ایده منجر خواهد شد.


وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ از تمام ظرفیت خود در راستای توانمندسازی جوانان جزیره مقاوم خارگ و ارگان‌های دولتی و غیردولتی استفاده خواهد کرد.



رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ متذکر شد: از آنجا که تعامل و ارتباط مستمر و مؤثر با مراکز علمی یکی از مهم‌ترین اهداف سازمان بسیج مستضعفین است؛ بنابراین در راستای اجرای سیاست‌ها و دستورالعمل ابلاغی سازمان، تفاهم‌نامه‌ای به مدت دو سال بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ و مجمع عالی بسیج این جزیره به‌منظور ارتقای کمّی و کیفی مصوبات، استفاده از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی منعقد می‌شود.


باقری، اهداف این تفاهم‌نامه را استفاده از توانمندی‌های علمی و توسعه همکاری‌های پژوهشی، آموزشی، مشاوره‌ای و خدمات تخصصی، شناخت ظرفیت‌های علمی، پژوهشی منطقه و به فعلیت رساندن آنها، توانمندسازی گروه‌های تخصصی، هیئت‌های اندیشه‌ورز و اقشار بسیج، استفاده از ظرفیت‌های بسیج در راستای اهداف عالی دانشگاه به منظور تولید علم، مهندسی معکوس، همکاری در تجاری‌سازی یافته‌های تحقیقاتی، در اختیار قراردادن ظرفیت‌های اقشار مختلف بسیج برای استفاده دانشگاهیان و مشارکت در راه‌اندازی گروه تخصصی آموزش تحقیقات و فناوری عنوان کرد.



این اجلاس در پایان با دو مصوبه با موضوع «الزام استقرار آبفا و خدمات‌دهی تأمین اجتماعی در جزیره خارگ» به پایان رسید.


انتهای پیام/4078/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته