دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 اسفند 1399 - 15:33
بر اساس یک نظرسنجی مشخص شد؛

ناتوانی حزب وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای ورود به کنست

یک نظرسنجی جدید در فلسطین اشغالی نشان داد که در انتخابات سراسری پیش‌رو، حزب وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به دلیل عدم دستیابی به حداقل رأی مورد نیاز، قادر به ورود به کنست نیست.
کد خبر : 566201
benny-gantz.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، همزمان با کاهش محبوبیت حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در انتخابات پیش‌رو، بررسی‌های آماری از احتمال کنار رفتن حزب آبی‌وسفید به ریاست بنی گانتز وزیر جنگ این رژیم از کنست حکایت دارد.


نظرسنجی جدیدی که توسط شبکه کان نیوز انجام شد، نشان داد که یک ماه مانده به انتخابات جدید در فلسطین اشغالی، حزب آبی‌وسفید نمی‌تواند از حد نصاب ۳.۲۵ درصد کل آراء مأخوذه در انتخابات سراسری فلسطین اشغالی عبور کند، به همین دلیل هیچ کرسی در پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) نخواهد داشت.


این حزب در انتخابات دوم مارس ۲۰۲۰ توانسته بود ۳۳ کرسی کنست را به دست بیاورد که از آن موقع تا کنون با جدا شدن یا اخراج بعضی از نمایندگان پارلمانی این حزب، تعداد کرسی‌های آن به ۱۵ کرسی کاهش یافته است.


تحلیلگران دلیل این سقوط چشمگیر حزب گانتز در کرسی‌های کنست را اول متحد شدن با نتانیاهو جهت تشکیل کابینه چرخشی در سال ۲۰۱۹ و دوم مقصر بودن در برگزاری چهارمین انتخابات سراسری در عرض دو سال اخیر توصیف می‌کنند.


به نوشته وبگاه تایمز اسرائیل، این نظرسنجی همچنین نشان داد که حزب لیکود به ریاست نتانیاهو می‌تواند در انتخابات آتی به ۳۰ کرسی دست پیدا کند که نسبت به کرسی‌های کنونی، شاهد افت ۶ پله‌ای خواهد بود.


چهارمین انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی طی دو سال اخیر قرار است در تاریخ ۲۳ مارس ۲۰۲۱ (مصادف با سوم فروردین ۱۴۰۰) برگزار شود.


بر اساس نتایج این تحقیق، حزب یش‌عتید به ریاست یائیر لاپید به ۱۸ کرسی، حزب امید جدید به ریاست گیدئون سعر هم‌حزبی پیشین نتانیاهو به ۱۴ کرسی، حزب یامینا به ریاست نفتالی بنت به ۱۲ کرسی دست پیدا می‌کند.


همچنین حزب لیست مشترک اعراب نیز می‌تواند در انتخابات جدید حائز ۹ کرسی شود و حزب اسرائیل بیتُنا به ریاست آویگدور لیبرمن هم با افزایش یک پله‌ای، به ۷ کرسی خواهد رسید.


به نوشته تایمز اسرائیل، این پیمایش نشان داد ائتلاف احزاب چپ‌گرا (اپوزیسیون) مجموعا به ۵۸ کرسی و ائتلاف راست‌گرا (نتانیاهو و متحدانش) به ۵۰ کرسی می‌رسند که هر دو با اکثریت ۶۱ کرسی کنست لازم برای تشکیل کابینه فاصله دارند.


امروز همچنین نشریه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت به نقل از منابع مطلع نوشت یکی از وزرای کابینه رژیم صهیونیستی از حزب لیکود، از مسئولان ارشد تشکیلات خودگردان خواسته که از نتانیاهو در انتخابات پیش رو حمایت کنند.


انتهای پیام/4106/


انتهای پیام/

برچسب ها: بنی گانتز کنست
ارسال نظر
هلدینگ شایسته