دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 اسفند 1399 - 11:04
قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌‌آموزی:

پویش دانش‌آموزی «بوسه بر دستان پدر» راه‌اندازی شد

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌‌آموزی از راه‌اندازی پویش دانش‌آموزی «بوسه بر دستان پدر» خبر داد.
کد خبر : 566096
1395070415064549987533510.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، اسماعیل بحری‌زاده با اشاره به پویش دانش‌آموزی بوسه بر دستان پدر «بوسه بر بهشت ۲» که با شعار «پدر تکیه گاه امن خانواده» از سوی سازمان دانش‌آموزی راه‌اندازی شده است، گفت: سازمان دانش‌آموزی  ضمن تقدیر و تشکر از دانش‌آموزان، مربیان و به ویژه والدین دانش‌آموزان که در پویش دانش‌آموزی «بوسه بر بهشت 1» صحنه‌های زیبایی از دلدادگی و عشق و محبت عمیق قلبی نسبت به مقام شامخ بانوان و مادران سرزمین مان را ابراز کردند، همزمان با سالروز ولادت مولی الموحدین امام علی (ع) و روز بزرگداشت مقام پدر پویش دانش‌آموزی بوسه بر دستان پدر را تحت عنوان «بوسه بر بهشت 2» برگزار می‌کند.


وی ضمن تبریک پیشاپیش این روز بزرگ، مقام و منزلت پدر در پیشگاه پروردگار متعال را بی مانند توصیف کرد و با اشاره به روایتی از حضرت محمد (ص) که فرموده‌اند: «الوالدُ وَسَطُ اَبْوابِ الجنّة فَاِنْ شئتَ فَاحْفظْهُ و اِنْ شِئْتَ فَضَیِّعْهُ» پدر میان بهشت است اگر خواهی آن را نگهدار و اگر خواهی آن را ضایع دار، تأکید کرد: شان و منزلت پدر در پیشگاه الهی بی همتاست و در واقع باید گفت، تبلور لطف الهی در گرو رضایت پدر است. جایگاه پدر در پیشگاه خداوند بقدری بلند و رفیع است که در قرآن به پدر سوگند یاد شده: "و والد و ما ولد"سوگند به پدر و آن چه می‌زاید.


قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌‌آموزی اضافه کرد: یکی از بارزترین مصادیق قرآنی در موضوع اهمیت جایگاه پدر و اطاعت از فرمان او که در سوره مبارکه صافات نیز مورد اشاره قرار گرفته، در داستان اطاعت اسماعیل (ع) در ماجرای اجرای فرمان الهی قربانی شدن ایشان به دست پدر بزرگوارشان حضرت ابراهیم (ع) است. از آنجایی که ارزش مند ترین دارایی انسان جان اوست، این ماجرا نیز نشان دهنده این حقیقت است که منزلت پدر بی همتاست.


بحری‌زاده گفت: از دیدگاه جامعه شناختی هم، احترام به راس هرم هر خانواده یعنی والدین، شیرازه و بنیان خانواده و روحیه اتحاد و انسجام را در بین اعضای آن تقویت کرده و به عنوان جز کوچکی از جامعه، تاثیر مستقیمی در انسجام اجتماعی می‌گذارد و اطاعت پذیری در خانواده، باعث طاعت پذیری در جامعه و ارتقای نظم پذیری و قانون مداری در آن می‌شود.


قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌‌آموزی از تمامی مخاطبان به ویژه دانش‌آموزان و مربیان در خواست کرد ضمن ثبت و ضبط صحنه‌های زیبای ادای احترام و تکریم خود به مقام بلند پدر، آثار خود را از طریق سازمان دانش‌آموزی شهرستان‌ها و استان محل سکونت، به سازمان مرکز ارسال کنند تا برگزیده آثار از طریق کانال‌ها و گروه‌های ارتباطی به عنوان یک حسنه و عمل صالح، در معرض نمایش عمومی قرار گیرد.


انتهای پیام/4076/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته