دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 اسفند 1399 - 16:30

فروش 6 میلیارد دلار تسلیحات روسی به کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا

شرکت خدمات فنی و نظامی فدرال روسیه اعلام کرد که مسکو طی پنج سال گذشته سالانه 6 میلیارد دلار سلاح به کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا فروخته است.
کد خبر : 565931
روسیه.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از تاس، شرکت فنی و نظامی فدرال روسیه (FSVTS) روز یک‌شنبه در نمایشگاه بین‌المللی صنایع دفاعی 2021 (IDEX) اعلام کرد که صادرات تسلیحات و تجهیزات نظامی این کشور به غرب آسیا و شمال آفریقا بیش از 6 میلیارد دلار در سال بوده است.


نماینده این شرکت در جمع خبرنگاران گفت: صادرات تسلیحات روسی به غرب آسیا و شمال آفریقا کاملاً پایدار است.


مقامات شرکت فنی و نظامی فدرال روسیه با بیان اینکه روسیه طی چند سال گذشته موفق به امضای چند قرارداد فروش بزرگ تسلیحات شده است می‌گویند، صادرات تسلیحات و تجهیزات نظامی روسیه به غرب آسیا و شمال آفریقا از 40 درصد به 50 درصد افزایش یافته است.


موسسه بین‌المللی تحقیقات صلح استکهلم (سیپری) در دسامبر 2020 در گزارشی اعلام کرد که ایالات‌متحده آمریکا و چین بر بازار جهانی اسلحه در سال ۲۰۱۹ تسلط داشته و یک شرکت اماراتی برای نخستین بار وارد لیست ۲۵ تولیدکننده بزرگ اسلحه در سطح جهان شده است.


طبق گزارش موسسه سیپری، عربستان سعودی نیز بزرگ‌ترین خریدار اسلحه در جهان است.


بر اساس این گزارش، کشورهای غرب آسیا خریدار ۵۳ درصد از کل فروش تسلیحات آمریکا، ۱۲ درصد از جنگ‌افزار فرانسوی و ۱۱ درصد از تسلیحات روسی بوده‌اند.


انتهای پیام/4155/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته