دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 اسفند 1399 - 10:29
عضو شورای عالی سیاسی یمن در گفت‌وگو با آنا:

مزدوران نفوذی در مأرب با سرویس‌های جاسوسی در ارتباط هستند/ مخالفت ملت یمن با دیکته‌های آمریکایی-صهیونیستی

عضو شورای عالی سیاسی یمن گفت: مردم در آینده نزدیک واقعیت‌هایی را از ارتباط مزدوران جریان الاصلاح با نهادهای جاسوسی دشمن صهیونیستی، آمریکا و متحدان منطقه‌ای خواهند دانست.
کد خبر : 565653
IMG_20210116_181325_952.jpg

گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در ادامه پیش‌رویهای خود در محورهای مختلف عملیات مأرب در ساعات گذشته موفق شدند پس از درگیری شدید با نیروهای دولت خودخوانده یمن منطقه «الطلعه الحمراء» در غرب مأرب را به کنترل خود درآورند.


عملیات مأرب بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا نیروهای دولت نجات ملی و ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طبق برنامه‌ریزی‌های دقیق و حساب‌شده عملیات آزادسازی شهر مأرب را آغاز کرده‌اند و در حال حاضر در بالاترین سطح از آمادگی نظامی برای بازپس‌گیری این شهر هستند.


نیروهای یمنی در ادامه پیش‌رویهای خود به سمت گذرگاه الودیعه واقع در مرزهای مشترک میان یمن و عربستان حرکت کردند. عملیات مأرب صرف‌نظر از تحولات میدانی و نظامی، به‌مثابه برگ برنده بزرگی در دست دولت نجات ملی خواهد بود که می‌تواند در روند سیاسی و یا مذاکرات آتی با طرف مقابل از آن استفاده کند.


متجاوزان که با دیدن پیش‌رویهای مقاومت یمن و حرکت آن‌ها به سمت مرکز مأرب، دستپاچه از کشورهای غربی خواسته‌اند نبرد در این محور را متوقف کنند، بعد از پیروزی کامل نیروهای صنعا چاره‌ای جز امتیازدهی به آن‌ها نخواهند داشت؛ امتیازاتی که می‌توان امیدوار بود درنهایت به کاهش درگیری‌ها در یمن و توقف جنگ در این کشور ختم شود.


احمد غالب الرهوی، عضو شورای عالی سیاسی یمن در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه غرب آسیا و محور مقاومت گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا گفت: نبرد نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی در جبهه مأرب، نبردی اخلاقی و ملی‌گرایانه و علیه جریان الاصلاح است، مخالفانی که می‌خواهند مأرب را زیر سلطه سعودی‌ها حفظ کنند و تفکرات سعودی-آمریکایی-صهیونیستی را  در بخش مهمی از خاک یمن ترویج دهند.


احمد غالب الرهوی


وی افزود: پروایی ندارم اگر بگویم گروه‌های تروریستی داعش و القاعده که در مأرب نفوذ کرده‌اند، بخش جدایی‌ناپذیر اخوان‌المسلمین هستند، ولی در شمایل دیگری ظهور و بروز یافته‌اند. در هر صورت ملت مقاوم یمن مخالف دیکته‌های آمریکا و دشمن صهیونیستی هستند، زیرا هویتی آزاد و یمانی دارند. من به‌عنوان عضوی از شورای عالی سیاسی یمن این اطمینان را به شهروندان مأرب می‌دهم که به‌زودی پایان اشغالگری متجاوزان رقم خواهد خورد و آن‌ها نباید تسلیم وسوسه‌های احزاب مورد حمایت سعودی‌ها شوند. «آن‌ها ممکن است گله‌ای گوسفند بدهند، ولی یک شهر را غارت کنند».




بیشتر بخوانید:


پیشروی ارتش یمن و کمیته‌های مردمی در غرب استان مأرب




این عضو شورای عالی سیاسی یمن در پاسخ به این سؤال که ادعای داعش درباره نفوذ در یمن و مقابل با انصارالله تا چه حد بر عزم نیروها تأثیر داشته است، عنوان کرد: من این حرف را به‌نقل از عبدالعزیز بن‌حبتور، رئیس دولت نجات ملی می‌زنم؛ برای مبارزان یمنی فرقی نمی‌کند در مقابل جریان الاصلاح هستند، داعش یا هر جریان مزدور دیگر؛ ما همه آن‌ها را مزدوران و عناصر مورد حمایت آمریکا، عربستان سعودی و امارات می‌دانیم که با سلاح آمریکایی در حال جنگ با ما هستند.



جنگ مأرب برای ما نبرد عزت، غیرت و هماوردی سرنوشت‌ساز با نیروهایی است که می‌خواهند سلطه استکبار بر یمن را حفظ کنند.



الرهوی گفت: كسانی كه در مأرب علیه مجاهدان و مبارزان یمنی می‌جنگند مزدور هستند، هرچند مورد حمایت ائتلاف متجاوز سعودی باشند. همه نیروهایمان را در زیر پرچم واحد یمن در مأرب جمع کرده‌ایم و قرار است استان به استان و شهر به شهر مزدوران را به سزای اعمال‌شان برسانیم. ارتش و کمیته‌های مردمی یمن عالی‌ترین حماسه‌ها را در نبرد سرنوشت‌ساز مأرب رقم زده‌اند و اکنون این شهر را می‌توان ستون استقلال یمن دانست.


وی تأکید کرد: خیلی مشتاقم واقعیت‌های حزب مزدور الاصلاح را افشا کنم، ولی این را به بعد از پیروزی قاطع و شیرین در مأرب می‌سپارم و مردم در آینده نزدیک واقعیت‌هایی را از ارتباط آن‌ها با نهادهای جاسوسی دشمن صهیونیستی، آمریکا و متحدان منطقه‌ای اش خواهند دانست.


این عضو شورای عالی سیاسی یمن گفت: حزب الاصلاح ساختار اجتماعی یمن را در استان‌های اشغالی هدف قرار داده و به‌دنبال تضعیف هویت یمنی‌ها بود تا بتواند پس از شکست مبارزان یمنی در جنگ مأرب، منطقه را به کنترل خود درآورد.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته