دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 اسفند 1399 - 09:02
آنا گزارش می‌دهد؛

رکود در آموزش بین‌المللی استرالیا تا سال 2023

بدترین ترس فعالان حوزه آموزش عالی استرالیا این است که رکود آموزش بین‌المللی در استرالیا ده‌ها میلیارد برای دانشگاه‌های این کشور هزینه داشته باشد.
کد خبر : 565615
دانشگاه-کوئینزلند.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، آمارها نشان می‌دهد که اکثر استرالیایی‌ها به دلیل دو سال رکود در جذب دانشجویان بین‌المللی تحت تأثیر قرار گرفته‌اند.


داریل فونگ، پیشکسوت آموزش بین‌المللی در استرالیا می‌گوید که اگر رکود دانشجویان بین‌المللی در استرالیا ادامه داشته باشد، این کشور به میزان ده‌ها میلیارد دلار از فعالیت اقتصادی خود را از دست می‌دهد. فونگ معتقد است که اگر دانشجویان بین‌المللی تا سال 2023 به استرالیا بازنگردند هزاران شغل در دانشگاه‌ها و کالج‌های این کشور تحت تأثیر قرار می‌گیرد.


استرالیا از موقعیت خوبی برای استقبال از دانشجویان برخوردار است، اما دولت‌های ایالتی و فدرال استرالیا  به‌طور محتاطانه با این صنعت برخورد کنند. این هشدار پس از نظرسنجی از صدها مدیر در استرالیا و نیوزیلند نشان داده شده است. اکثر آن‌ها انتظار ندارند که جذب دانشجوی بین‌المللی تا قبل از سال 2023 به سطح قبل از بیماری کرونا برگردد.


در این نظرسنجی 300 مدیر دانشگاه و کالج شرکت کرده‌اند. 38 درصد از پاسخ‌دهندگان 2023 را به‌عنوان سال بهبود در تعداد پذیرش دانشجو اعلام کرده‌اند و 29 درصد سال 2024 و 18 درصد 2025 را به‌عنوان سال بهبود در پذیرش دانشجوی بین‌المللی اعلام کرده‌اند.


ضرر میلیاردی استرالیا با کاهش دانشجویان خارجی


اطلاعات اقتصادی منتشرشده در اوایل ماه جاری حاکی از آن است که بیماری کرونا تاکنون برای استرالیا حدود 9 میلیارد دلار (5 میلیارد پوند) درآمد ناشی از صادرات آموزشی داشته است. اداره آمار استرالیا گزارش داده که این بخش در سال گذشته حدود 31.5 میلیارد دلار استرالیا درآمد داشته است که در مقایسه با 40.4 میلیارد دلار در سال 2019 کاهش چشمگیری را نشان می‌دهد.


تقریباً از هر دو پاسخ‌دهنده یک نفر می‌گوید که آغاز کارهای بین‌المللی در سال گذشته نصف شده است، از هر هفت نفر یک نفر می‌گوید که تعداد دانشجویان جدید به میزان 75 درصد کاهش یافته است.


اما این نظرسنجی همچنین یافته‌های خوش‌بینانه‌ای را به همراه داشته و تقریباً یک‌سوم پاسخ‌دهندگان اظهار داشتند که به چشم‌انداز جذب دانشجویان بین‌المللی خوش‌بین هستند و از هر پنج نفر دو نفر اظهار داشتند که در آینده‌ای نزدیک رکود جذب دانشجویان بین‌المللی به میزان 25 درصد و حتی کمتر از آن می‌رسد.


در این میان انگلیس و کانادا به‌عنوان رقیب استرالیا فرصت‌های ویژه‌ای را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم کرده‌اند و حتی دانشجویان بین‌المللی می‌توانند هم‌اکنون به این کشورها سفر کنند و از فرصت‌های ویژه شغلی نیز بهره گیرند.


در این میان آمارها از استرالیا نشان می‌دهد که 100 هزار دانشجوی بین‌المللی تحصیل در استرالیا را به تأخیر انداخته‌اند؛ اما این دانشجویان نمی‌توانند برای همیشه منتظر باشند. اگر استرالیا نتواند تا ماه سپتامبر 2021 مرزهای خود را بازگشایی کند بسیاری از این دانشجویان تقاضای تحصیل در استرالیا را پس خواهند گرفت.


انتهای پیام/4040/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته