دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 اسفند 1399 - 13:41

هلاکت سرکردگان داعش در شمال بغداد

نیروهای سازمان حشد الشعبی و پلیس فدرال عراق در عملیات جداگانه خود شماری از سرکردگان گروه تروریستی داعش را در شمال بغداد و استان دیاله کشتند و شمار دیگری را دستگیر کردند.
کد خبر : 565574
unnamed.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، فرماندهی عملیات بغداد در سازمان حشد الشعبی عراق امروز (شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: یگان نیروهای حشد الشعبی در منطقه الطارمیه در شمال بغداد با گروهی از تروریست‌های داعش درگیر شد و توانست سه داعشی را به هلاکت برساند.


این بیانیه افزود: دو تن از این کشته‌ها، سرکرده‌های داعش موسوم به والی الطارمیه و مفتی شرعی بودند که در کمین نیروهای حشد الشعبی کشته شدند.


بر اساس این بیانیه، در این عملیات سه نیروی یگان الطارمیه نیز شهید و دو نفر دیگر زخمی شدند.


همزمان وزارت کشور عراق از خنثی‌سازی یک نقشه تروریستی و هلاکت یک عامل انتحاری و حامی مالی عناصر گروه تروریستی داعش در استان دیاله در شرق این کشور خبر داد.


در بیانیه وزارت کشور عراق آمده است: نیروهای واحد اطلاعات پلیس فدرال عراق در استان دیاله عملیات ویژه‌ای را علیه مخفیگاه‌های عناصر تروریستی داعش در منطقه زور خانقین انجام دادند.


این بیانیه افزود: در این عملیات، یک عامل انتحاری حامل کمربند انفجاری محاصره و به هلاکت رسید و سه تروریست دستگیر شدند.


بر اساس این بیانیه، تروریست‌ها درصدد اجرای عملیات علیه شهروندان و نیروهای امنیتی بودند و یکی از آن‌ها از حامیان مالی اصلی داعشی‌ها در منطقه باهیزه در استان دیاله بود.


فعالیت تروریست‌ها در دوماهه اخیر در برخی مناطق عراق ازجمله استان‌های الا نبار، صلاح الدین، دیاله و کرکوک افزایش‌یافته است.


افزایش تحرکات تروریست‌ها باعث شده تا نیروهای مسلح عراق برشدت عملیات خود علیه بقایای گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف این کشور افزوده و در طول سه هفته اخیر شمار زیادی از سرکردگان تروریست ازجمله سرکرده ارشد داعش در عراق موسوم به جانشین خلیفه و والی عراق در این گروه را به هلاکت رسانده و شمار دیگری از آن‌ها را بازداشت و مقرها و مخفیگاه‌های آن‌ها را منهدم کردند که این عملیات همچنان ادامه دارد.


عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد، اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الا نبار و بغداد فعال هستند.


نیروهای امنیتی عراق برای پاک‌سازی کامل این مناطق از وجود عناصر تروریستی تلاش می‌کنند.


انتهای پیام/4106/


 


انتهای پیام/

برچسب ها: داعش
ارسال نظر
هلدینگ شایسته