دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 اسفند 1399 - 22:38

«نقاش» محور مقاومت به کرونا مبتلا شد

تحلیلگر برجسته لبنانی به‌دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شد.
کد خبر : 565416
AG8I1122.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه غرب آسیا و محور مقاومت گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، انیس نقاش، تحلیلگر برجسته لبنانی و از مبارزان برجسته جبهه مقاومت به‌دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شده است.


بستری در بیمارستان پس از آن انجام شد که وی مدتی در خانه قرنطینه شده بود. نزدیکان نقاش از مردم و حامیان و دوستداران جبهه مقاومت برای سلامتی وی التماس دعا کرده‌اند.


انیس نقاش،  تحلیلگر سیاسی و از اعضای فعال مؤسسه پژوهش و تحقیقات راهبردی امان است که در سال ۱۹۶۸ به عضویت جنبش فتح درآمد و مناصب مهمی را در این جنبش عهده‌دار بود. همچنین به همکاری با دانشجویان و اساتید گروه‌های مختلف لبنانی  روی آورد و مسئولیت‌های امنیتی مختلفی را در سرزمین‌های اشغالی، لبنان و اروپا عهده‌دار بود.


او نقش مهمی در هماهنگی میان رهبران مقاومت اسلامی فلسطین و جمهوری اسلامی ایران داشت و نخستین کسی بود که تشکیلات مقاومت را در جنوب لبنان پس از حمله متجاوزانه رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۷۸ راه‌اندازی کرد.


روح و ذهن این تحلیلگر عرب‌زبان مخزن اسرار بسیاری از جنگ داخلی در لبنان و مقاومت در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی است. وی 10 سال در فرانسه زندانی  بود تا اینکه در سال ۱۹۹۰ آزاد شد. 


نقاش از حامیان حزب‌الله لبنان، عاشق امام خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی و از مبارزان مخلص جبهه مقاومت است که بارها در شبکه الجزیره به افشاگری علیه نظام سلطه و استکبار جهانی پرداخته است.


عباس خامه یار، رایزن فرهنگی کشورمان در لبنان با انتشار پیامی، علاوه بر آرزوی سلامتی برای این یار دیرین انقلاب اسلامی و محور مقاومت نوشت:


برادرم، انيس !


تنت بناز طبیبان نیازمند مباد
وجود نازکت آزرده گزند مباد


سلامت همه آفاق در سلامت توست
به هیچ عارضه شخص تو دردمند مباد


جمال صورت و معنی ز امن صحّت توست
که ظاهرت دژم و باطنت نژند مباد


درین چمن چو درآید خزان یغمایی
رهش به سرو سهی قامت بلند مباد


در آن بساط که حسن تو جلوه آغازد
مجال طعنه بدبین و بدپسند مباد


هر آنکه روی چو ماهت بچشم بد بیند
بر آتش تو به‌جز جان او سپند مباد


شفا ز گفته شکّرفشان حافظ جوی
که حاجتت به‌علاج گلاب و قند مباد


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته