دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دکتر ابطحی در گفت‌وگو با آنا:

قضاوت‌ها درباره دانشگاه‌های پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی عجولانه صورت گرفته است

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در واکنش به برخی اظهار نظرها مبنی بر اینکه این دانشگاه استانداردهای لازم برای تربیت پرستار را ندارد، گفت: این افراد که اینگونه اظهار نظر می‌کنند، تاکنون هیچ‌گونه بازدیدی از امکانات دانشگاه آزاد اسلامی نداشته‌اند در نتیجه می‌توان گفت عجولانه قضاوت کرده‌اند.
کد خبر : 56528

دکتر سید علی ابطحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در خصوص مصوبه اخیر وزارت بهداشت مبنی بر اینکه بیمارستان‌ها می‌توانند تحت نظر دانشگاه‌های علوم پزشکی پرستار تربیت کنند و از طرفی برخی افراد معتقد هستند که دانشگاه آزاد استانداردهای لازم برای تربیت دانشجوی پرستاری را ندارد، گفت: اینگونه اظهار نظرها نتیجه دوری از هم است، زیرا این افراد که اینگونه اظهار نظر می‌کنند، تاکنون هیچ گونه بازدیدی از امکانات دانشگاه آزاد اسلامی نداشته‌اند. در نتیجه می‌توان گفت عجولانه قضاوت کرده‌اند.


وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی دارای 53 عضو هیات علمی در واحد پرستاری و مامایی تهران است و مرکز مهارت‌ بالینی این دانشگاه مجهز به دستگاه‌های پیشرفته و توسعه یافته است؛ شاید اینگونه قضاوت در خصوص دانشگاه اخلاقا درست نباشد.


معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: دانشگاه آزاد در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجوی پرستاری تربیت می‌کند که در برخی رشته‌ها دانشجویان پرستاری در مقطع PHD نیز در حال تحصیل هستند اما ما پیگیر ارتقاء بوده و به دنبال آن هستیم که در سایر رشته‌های پرستاری نیز بتوانیم در مقطع PHD دانشجو پذیرش کنیم.


ابطحی در بخش دیگری از این گفت‌وگو یادآور شد: وزارت بهداشت به راحتی به هیچ دانشگاهی مجوز نمی‌دهد و یا مجوز آن را تمدید نمی‌کند. ما به طور مستمر واحد‌های خود را نظارت می‌کنیم و در صورتی که واحدها نتوانند به استانداردهای لازم برسند ما خودمان قبل از وزارت بهداشت اخطار لازم را می‌دهیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته