دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 آذر 1394 - 10:53

آیت‌الله موسوی‌بجنوردی در انتخابات خبرگان رهبری ثبت نام کرد

آیت‌الله سیدمحمد موسوی بجنوردی با حضور در ستاد انتخابات کشور برای انتخابات خبرگان رهبری از حوزه تهران ثبت نام کرد.
کد خبر : 56522

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، سید محمد موسوی بجنوردی، زاده ۱۳۲۲ در نجف، فقیه و قاضی پیشین و حقوق‌دان است. او تحصیلات حوزوی را در حوزه علمیه نجف نزد امام خمینی، آیت‌‌الله ابوالقاسم خویی و آیت‌الله سیدمحسن حکیم و شیخ صدرا بادکوبه‌ای گذراند.


موسوی‌بجنوردی همچنین برادر سید محمدکاظم موسوی بجنوردی، رهبر حزب ملل اسلامی و رئیس دائرةالمعارف بزرگ اسلامی، است. او از اعضای ارشد مجمع روحانیون مبارز است.


موسوی‌بجنوردی پس از پیروزی انقلاب در سال ۱۳۵۷ به ایران آمد و در دفتر استفتائات امام خمینی(ره) مشغول به کار شد. در سال ۱۳۵۹ دادگاه عالی قضات را راه‌اندازی کرد و از سال ۱۳۶۰ به مدت دو دوره تا سال ۱۳۶۸ به عضویت شورای عالی قضایی درآمد و تا زمان انحلال این شورای پنج نفره، که عالی‌ترین نهاد قضایی کشور بود، در آن عضویت داشت.


وی همچنین در دانشکده‌های حقوق دانشگاه‌های شهید بهشتی و تربیت مدرس و نیز دانشکدهه الهیات دانشگاه تهران تدریس می‌کرد و در سال ۱۳۶۸ به رتبه دانشیاری و در سال ۱۳۸۲ به رتبه استادی رسید.


سیدمحمد موسوی‌بجنوردی، در دانشکده‌های حقوق، الهیات دانشگاه‌های قم (کارشناسی ارشد)، تربیت مدرس، تهران، امام صادق، شهید بهشتی، دانشگاه آزاد اسلامی (کارشناسی ارشد و دکتری)، پژوهشکدهٔ امام خمینی و انقلاب اسلامی (کارشناسی ارشد) و مؤسسهٔ عالی بانکداری ایران (کارشناسی ارشد) مشغول به تدریس است و دو درس خارج فقه و اصول را در حوزه علمیه تدریس می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته