دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 آذر 1394 - 11:51

رئیس دانشگاه علم و صنعت: گسترش چند سال اخیر دانشگاه‌ پیام‌نور و علمی‌کاربردی غیرکارشناسی بود

رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: « طی چندسال اخیر دانشگاه‌هایی مثل دانشگاه پیام‌نور و علمی‌کاربردی بنابر تصمیماتی غلط و غیرکارشناسی شده اقدام به توسعه نامحدود در بحث کمی خود از طریق پذیرش دانشجو کردند.»
کد خبر : 56519

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از فرهیختگان ، دکترمحمد علی برخورداری رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: «در حال حاضر این بحث در کشور مطرح است که بالاخره باید ساماندهی در حوزه دانشگاهی ما اتفاق بیفتد و این مساله مد نظر مقام معظم رهبری نیز قرار دارد. دانشگاه‌های ما باید در روند و ساختار خود تابع سازوکاری باشند. این دانشگاه‌ها باید بررسی کنند که رسیدن به این توسعه نامحدود برای آنها ضرورتی علمی و کیفی محسوب می‌شده یا خیر. درنهایت اینکه نتیجه این توسعه چه بوده است و بر چه اساس و معیارهایی صورت گرفته، بحث مفصلی است. آنچه مسلم است ضرورت ساماندهی این نوع دانشگاه‌ها است.»


او افزود: «نباید در هر جایی و بی‌حساب و کتاب دانشگاه تاسیس شود یا دانشگاه‌هایی که در شکل طبیعی اداره خود دچار مشکل هستند، دست به توسعه بزنند. »


برخورداری اظهار کرد: « آنچه مطرح شده ساماندهی این دانشگاه‌ها است و رسیدن به شرایطی که در چشم‌انداز آنها در بدو تاسیس در نظر گرفته شده است. یکی از دلایل مهمی می‌شود برشمرد، آن است که وقتی بخواهیم از نظر کمی به توسعه زیادی دست پیدا کنیم باید به کیفیت این توسعه و نتایج آن نیز درست و اساسی فکر کرد. »


او هم چنین اضافه کرد: «صرفا نباید توسعه از نظر کمی را بر توسعه از لحاظ کیفی ارجح بدانیم. بنابراین باید یک کار کارشناسی در این زمینه انجام شود و فاکتورهای زیادی مورد بررسی قرار گیرد تا به نتیجه راهبردی نزدیک شویم. اما این موضوع که ما امروز نابسامانی داریم بدیهی است؛ چراکه ما از یک طرف بیش اندازه گسترش کمی در دانشگاه‌ها داشته‌ایم و از طرفی دیگر به زیرساخت‌های آن بی‌توجه بوده‌ایم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته