شاد جایگزین آموزش نیست/ معلمان باید با دانش آموزان در ارتباط باشند
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محسن حاجی میرزایی در نشستی با حضور نمایندگان معلمان استان البرز گفت: دغدغه تمام انسانها در تمام جوامع، پیشرفت است و کسی به دنبال پسرفت نیست زیرا مطلوب تمام افراد این است و جهت و سمت و سوی زندگی هم این گونه است.
وی افزود: در سند تحول بنیادین به دنبال رویکردی هستیم که هدفش پرورش انسانها و آماده کردن آن ها برای قبول کردن مسئولیت های اجتماعی است. ما نیامدیم تا افراد را تربیت کنیم تا کنکور خوبی بدهند و رتبه های خوبی به دست بیاورند، ما آمده ایم انسان تربیت کنیم، فردی تربیت کنیم که می تواند روی پای خود بایستد و مستقل و شریف و توانمند باشد.
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه یک معلم باید هر روزش را با یک سوال شروع کند، اضافه کرد: این چراها است که ذهن را باور می کند و خلاقیت ها را آشکار می کند و ذهن را منسجم و منضبط می کند.
وی با بیان اینکه اکنون زمان خاصی در دنیا است و کرونا آمده و بساط همه را به هم ریخته است، افزود: کرونا در کنار مخاطراتی که برای سلامت دارد، این فتنه فراگیر جهانی حرف و پیامی نیز دارد. کرونا آمده تا چیزی را یاد بدهد به طوری که وقتی زلزله می آید تعداد زیادی افراد ممکن است فوت کنند که دلیلش ضعیف بودن و غیرعلمی بودن سازه ها است.
حاجی میرزایی ادامه داد: تمام تحولات تاریخ بشری محصول این رنج هاست به طوری که دانش پزشکی وقتی توسعه پیدا کرد که بیماری وجود داشت و بیماری چراغ راه تحول در دانش پزشکی شده است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید چیزی را که خراب شده درست و با کیفیتی که می خواهیم بسازیم، افزود: نظام آموزشی پس از کرونا آسیب دیده و این شبکه گسترده ۱۶.۵ میلیونی که با یک مناسباتی با هم ترکیب می شد پیوندش از بین رفته است.
وی گفت: معلم باید با دانش آموزش در ارتباط باشد و مطمئن شود که دانش آموزش دروس را فراگرفته و سوال کند تا بفهمد که اینکار چگونه درست انجام شود.
وزیر آموزش و پرورش بستر شبکه شاد را یک مولود ۱۰ ماهه دانست و اظهار داشت: هیچوقت نمی توان گفت که شاد به بلوغ کاملش رسیده بلکه برای پیشرفت راه دارد و راه حل های جدید جلوی پای ما می گذارد.
حاجی میرزایی تاکید کرد که شاد جایگزین آموزش نیست بلکه شاد یک ابزار است که داده اند تا شما از این ابزار برای کارتان استفاده کنید. از معلمان می خواهم و معتقدم یک فرصت کم نظیری فراهم شده تا نقش معلم به درستی درک شود و باید خودمان و جامعه ارزیابی درستی از این نقش داشته باشند و فرصتی فراهم شده تا توانمندتر شده و مهارت هایمان را توسعه دهیم.
وی یادآور شد که در ابتدای کرونا طبق گزارش یونسکو ۶۹ درصد معلمان در دنیا با مسیر آموزش مجازی آشنا نبودند و اکنون این توانایی معلمان در حال افزایش است و معلم توسعه می یابد. اکنون این ابزار بسیاری از توانایی های واقعی معلمان را توسعه داده است و فرصت طلایی پیدا کرده اند که ارزشیابی دقیقی از توانایی و مسوولیت پذیری خودشان داشته باشند.
حاجی میرزایی در ادامه به برخی از سوالات معلمان پاسخ داد که از جمله این سوالات در خصوص اینترنت شاد بود که پاسخ داد: اینترنت در شاد رایگان است و اگر وجهی دریافت شود پیگرد قانونی دارد.
وی همچنین در خصوص ساعت حق التدریس ها گفت: این ساعات کم نشده و قاعده آن تغییر نیافته است.
وزیر آموزش و پرورش همچنین در خصوص تجهیزات هنرستان ها بیان کرد: در هنرستان ها تا ۹ سال قبل هیچ امکاناتی توزیع نشده بود و اکنون بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان امکانات توزیع کردیم و سیاست من توسعه تجهیزات و هنرستان ها است تا به هدف قانونی ۵۰ درصد برسیم.
انتهای پیام/4076/
انتهای پیام/