دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 بهمن 1399 - 02:50
فرمانده مقابله با کرونا در استان خوزستان:

تعداد شهر‌های قرمز کرونایی در خوزستان افزایش یافته است

فرمانده مقابله با کرونا در استان خوزستان گفت:از امروز شهر‌های خرمشهر و رامهرمز از وضعیت نارنجی خارج و قرمز شدند.
کد خبر : 565117
1.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، فرمانده مقابله با کرونا در استان خوزستان گفت:از امروز شهر‌های خرمشهر و رامهرمز از وضعیت نارنجی خارج و قرمز شدند.


«فرهاد ابول نژادیان» افزود: در حال حاضر ۱۱ شهر‌ آبادان، اهواز، شادگان، شوشتر، دزفول، کارون، بندر ماهشهر، هویزه، دشت آزادگان، خرمشهر و رامهرمز در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.


او با بیان اینکه هم اکنون مسجدسلیمان از حالت نارنجی به زرد تبدیل شده است گفت: امیدواریم با تلاشی که ستاد کرونا استان خواهد کرد تعداد شهر‌های قرمز کاهش یابد و بتوانیم بیماری را در استان کنترل کنیم‌.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جنوب شاپور اهواز گفت: هم اکنون کل موارد بیماری در استان حدود ۷۵ درصد، موارد بستری ۶۵ درصد و موارد فوتی نیز ۵۲ درصد افزایش یافته است. دکتر ابول نژادیان بیش‌ترین موارد بستری بیماران در هفته گذشته را مربوط به خرمشهر دانست و افزود: تعداد بیماران بستری در خرمشهر ۴۰۰ درصد و در شادگان ۲۱۱ درصد افزایش داشته است. او ساده انگاری را یکی از دلایل افزایش بیماری در استان اعلام کرد و گفت: حدود ۲۵ درصد از مبتلایان در خانواده‌ها اتفاق افتاده چرا که علائم تب و بدن درد را جدی نمی‌گیرند و تصور می‌کنند که سرما خوردگی دارند.


فرمانده مقابله با کرونا در استان خوزستان خاطر نشان کرد: در این موقعی که کرونا شایع‌ترین بیماری است هر گونه علائم سرماخوردگی نظیر تب و بدن درد بیماری کرونا است مگر آنکه خلافش ثابت شود. او با بیان اینکه هم اکنون ۲۸ درصد مبتلایان در استان کودکان ۶ تا ۱۴ هستند گفت: این موضوع نشاندهنده کاهش سن مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ است.


ابول نژادیان همچنین به روند افزایشی تعداد مبتلایان به کرونا در خرمشهر اشاره کرد و گفت: در خرمشهر ۲۵درصد مبتلایان در دید و بازدید‌های خانوادگی، ۱۹ درصد به خاطر شرکت در مراسم ترحیم و ازدواج اتفاق افتاده است. او ادامه داد: هم اکنون روزانه ۴۰ تا ۵۰ بیمار در آبادان شناسایی می‌شوند که ۲۷ درصد مبتلایان به دلیل تماس با خانواده ها، ۱۹ درصد به دلیل تردد‌های درون شهری و ۱۳ درصد به دلیل حضور در مراسم ترحیم و ازدواج بوده است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جنوب شاپور اهواز گفت: در شادگان به دلیل بافت روستایی پیک دوم بیماری شکل نگرفت، اما پیک سوم پرشتاب در حال افزایش است. وی ادامه داد: در شادگان ۲۱ درصد مبتلایان به دلیل دید و بازدید‌های خانوادگی، ۱۷ درصد به دلیل تردد‌های درون شهری و ۱۴ درصد موارد مشکوک در محل کار داشتیم.


ابول نژادیان با بیان اینکه ۳۰ درصد بیماران مبتلا به کرونا در استان زنان خانه دار هستند گفت: این افراد به دلیل حضور در بازار‌ها و یا انتقال بیماری از دیگر افراد خانواده به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده اند. او افزود: روز گذشته ۵ هزار و ۷۰۰ تست کرونا در استان خوزستان انجام شد که از این تعداد هزار و ۱۰۴ آزمایش مثبت بوده است که ۲۰۲ بیمار در بیمارستان بستری شدند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جنوب شاپور اهواز گفت: از مردم می‌خواهیم به خاطر حفظ سلامتی خود با کارکنان حوزه بهداشت و درمان همکاری کنند تا بتوانیم بیماری را در استان کنترل کنیم.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

برچسب ها: خرمشهر خوزستان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته