دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی: همدلی و هم‌افزایی حوزه و دانشگاه یک ضرورت است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: وحدت، همدلی و هم‌افزایی دو نهاد مقدس حوزه دانشگاه می‌تواند در تبیین هنجار‌های اجتماعی، هویت ملی و آموزه‌های معنوی و اسلامی در جامعه بسیار مؤثر باشد.
کد خبر : 56502

دکتر علیرضا حسنی با گرامیداشت ۲۷ آذر سالگرد شهادت اندیشمند و مجاهد شهید آیت‌الله دکتر محمد مفتح به خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: از آنجا که شهید مفتح هم یک روحانی دانشمند و هم یک دانشگاهی متعهد و مبارز بود توانست به حلقه اتصال دو نهاد مقدس حوزه و دانشگاه تبدیل شود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی با توجه به اینکه امام خمینی (ره) همواره دانشجویان و طلاب را در دو قوة اصلی اسلام می‌دانستند و نسبت به مسأله وحدت حوزه و دانشگاه یک نگاه راهبردی داشتند و حتی در وصیت نامة سیاسی الهی خود بر اهمیت آن تأکید کرده‌اند و مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای هم وحدت حوزه و دانشگاه را وحدت در هدف می‌دانند اظهار کرد: در نگاه تیز بین مقام معظم رهبری هدف وحدت حوزه و دانشگاه این است که همه به سمت ایجاد یک جامعه اسلامی پیشرفته مستقل و الگو حرکت کنند.


حسنی با توجه به اینکه شناخت اندیشه‌های متعالی بزرگانی مانند شهید مفتح برای نسل جوان امروز بسیار ارزشمند و امیدبخش است، گفت: هم دانشگاهیان و هم حوزویان باید در راستای تبیین و نشر اندیشه‌های آن شهید بزرگوار اقدام کنند.


رئیس واحد بیرجند با تأکید بر ضرورت هم بستگی وحدت، همدلی و هم‌افزایی و تعامل مثبت و سازنده بین عالمان حوزوی و دانشگاهی برای تبیین هنجار‌های اجتماعی و هویت ملی و آموزه‌های معنوی و اسلامی گفت: مهم‌ترین ثمرة تقویت و تعمیق پیوند حوزه و دانشگاه، ایجاد وفاق ملی و انسجام اسلامی حول محوریت ولایت فقیه در کل جامعه اسلامی است.


وی گفت: امیدوارم به برکت خون پاک شهید مفتح و دیگر شهیدان حوزه و دانشگاه و با همت و مجاهدت خالصانه دانشگاهیان و حوزویان این دو نهاد مقدس و متعالی هر روز بهتر از دیروز نقش فعال و مؤثر خود را در کشور اسلامی‌مان ایفا کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته