دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
2 خبر/

برگزاری همایش ترویجی نانو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودان

دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودان به مناسبت هفته پژوهش، همایش ترویجی نانو را با همکاری مرکز تحقیقات و نانوفناوری شهید دکتر چمران استان هرمزگان و بسیج دانشجویی این واحد دانشگاهی برگزار کرد.
کد خبر : 56490

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس اداره پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودان گفت: به مناسبت هفته پژوهش واحد رودان همایش ترویجی نانو با همکاری مرکز تحقیقات و نانو فناوری شهید دکتر چمران استان هرمزگان و بسیج دانشجویی دانشگاه با هدف آشنایی دانشجویان با علم و کاربرد نانو در جامعه کنونی برگزار کرد.


آذر زینلی با تاکید بر ضرورت آشنایی دانشجویان با علم نانو عنوان کرد: علم میان رشته‌ای نانو تقریبا «تمامی علوم مهندسی و پزشکی» را در برگرفته است و تاکنون بیشترین کاربرد را در صنایع سنگین، بهداشت، نساجی و کشاورزی داشته و در صنایعی نظیر رنگ، اتومبیل، کامپیو‌تر، شیمی، تصفیه آب و غیره نیز در حال توسعه است.


وی افزود: محصولات نساجی حاصل از فناوری نانو در کشورهای آلمان و انگلیس بیشترین رواج را دارند و تولید کفش‌ها و لباس‌هایی که با حفظ گرمای بدن و تاثیر در گردش خون، باعث کاهش خستگی و راحتی می‌شوند نیز از دستاوردهای سحرآمیز علم نانو است.


این همایش با سخنرانی محمد علی احمدی مدرس ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، در زمینه ضرورت و کاربرد علم نانو در جامعه کنونی به پایان رسید.


برگزاری نشت نقش دانشگاهیان و حوزه در امر وقف از سوی دانشگاه آزاد اسلامی رودان


به مناسبت هفته وقف نشستی با عنوان نقش طلاب و دانشگاهیان در وقف با حضور رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان در نمازخانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودان برگزار شد.


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رودان با توجه به شعار هفته وقف امسال «همه واقف باشیم» اظهار کرد: هدف از ترویج سنت حسنه وقف، رسیدن جامعه به آرامش است و موقوفات به عنوان بخشی از سرمایه‌های اقتصادی جامعه می‌توانند بسیاری از نیازهای مادی جامعه به ویژه محرومان، فقرا و مستمندان را برطرف کنند.


حجت الاسلام بهرام رنجبر با تاکید بر ضرورت آشنایی دانشگاهیان درباره امور وقف گفت: دانشگاهیان باید درباره ترویج فرهنگ وقف در جامعه کوشا باشند و در این زمینه همکاری‌هایی با اداره اوقاف و امور خیریه داشته باشند.


وی از فعالیت‌های اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان در زمینه وقف سخن گفت و عنوان کرد: میزان تعهدات این اداره در ثبت موقوفه جدید در سال ۹۴، ۲۳ وقف است که تاکنون ۱۹ موقوفه جدید در سامانه اوقاف و امور خیریه شهرستان ثبت شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب