دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 آذر 1394 - 10:50

افزایش آرای تد کروز در میان جمهوری‌خواهان

نظرسنجی جمعه خبرگزاری رویترز و موسسه «ایپسوس» از جهش هفت درصدی آرای «تد کروز» سناتور ایالت تگزاس و نامزد حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات سال آتی ریاست جمهوری آمریکا و تثبیت وی در جایگاه دوم در میان نامزدهای جمهوری‌خواه حکایت دارد.
کد خبر : 56489

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، این هفته حمایت جمهوری‌خواهان از تد کروز برای نامزدی ریاست جمهوری ایالات متحده افزایش یافت و پس از دونالد ترامپ در رتبه دوم قرار گرفت.


کروز از حمایت 17 درصدی و ترامپ از پشتیبانی 31 درصد رای‌دهندگان احتمالی حزب جمهوری‌خواه برخوردار هستند.


هفته گذشته کروز حمایت 10 درصد رای‌دهندگان احتمالی حزب جمهوریخواه را داشت و تقریبا همسطح «بن کارسون» و «مارکو روبیو» دیگر نامزدهای این حزب بود.


در نظرسنجی تازه، آرای کارسون و روبیو به ترتیب 13 و هشت درصد رسیده است.


ارتقای جایگاه کروز پس از پنجمین دور مناظره نامزدهای جمهوریخواه ریاست‌جمهوری در سه‌شنبه شب رخ داده است.


به دنبال تیراندازی در کالیفرنیا و کشته شدن ۱۴ نفر به دست یک زوج مسلمان، ترامپ در بیانیه‌ای پیشنهاد کرد‌ ورود مسلمانان به آمریکا به طور موقت البته کامل ممنوع شود.


پیشنهاد ترامپ برای ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا تاکنون واکنش‌های گسترده‌ای در آمریکا و عرصه بین‌المللی در پی داشته با این همه، افزایش اقبال عمومی به ترامپ هشدارهای جدی درباره موج اسلام‌هراسی تازه در آمریکا را به صدا درآورده است.


رقابت مقدماتی نامزدهای حزب جمهوریخواه اول ماه فوریه (نیمه بهمن‌ماه) آغاز می‌شود که نخستین دور این انتخابات مقدماتی در ایالت «آیوا» خواهد بود.


نظرسنجی هفته گذشته رویترز/ ایپسوس نشان داد کروز در آیوا رتبه نخست آرا را دارد.


انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا آذرماه سال آینده برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته