دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 آذر 1394 - 08:59
این خبر به روز رسانی می‌شود/

روز سوم ثبت‌نام کاندیداهای مجلس خبرگان؛ نام‌نویسی چهره‌ها در سراسر کشور

سومین روز ثبت نام کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری از صبح امروز -شنبه- در سراسر کشور آغاز شد و چهره‌های برجسته بسیاری نام خود را به فهرست نامزدهای نمایندگی دوره پنجم خبرگان اضافه کردند.
کد خبر : 56480

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، صبح امروز آیت‌الله محمدعلی تسخیری دبیرکل سابق مجمع جهانی تقریب مذاهب با حضور در وزارت کشور برای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرد.


همچنین حجت‌الاسلام بهرام شجاعی در انتخابات خبرگان رهبری ثبت نام کرد.


آیت‌الله سید محمد موسوی‌بجنوردی نیز که از شاگردان امام خمینی(ره) بوده است، امروز ساعت 10 و 30 دقیقه با حضور در محل ستاد انتخابات کشور برای نمایندگی مجلس پنجم خبرگان رهبری از حوزه تهران ثبت نام کرد.


در سومین روز از ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری حجت‌الاسلام معادی نماینده آیت‌الله علم‎الهدی با مراجعه به فرمانداری مشهد نسبت به ثبت نام امام جمعه مشهد در این انتخابات اقدام کرد.


همچنین از مراکز استان‌ها و فرمانداری‌ها خبر می‌رسد که آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی عضو فعلی مجلس خبرگان رهبری از استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد، برای نمایندگی دوره پنجم نیز نام‌نویسی کرد.


آیت‌الله سید محمد شاهچراغی هم که هم‌اکنون نماینده مردم استان سمنان در مجلس چهارم خبرگان رهبری است، در سومین روز ثبت‌نام داوطلبان مجلس خبرگان رهبری با حضور در فرمانداری سمنان، داوطلبی خود را برای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری اعلام کرد. وی دو دوره مسئولیت نمایندگی مردم استان سمنان در مجلس خبرگان را عهده‌دار بوده است.


آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان خک با حضور در فرمانداری گرگان به صورت رسمی کاندیدای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری شد. وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی عهده دار کمیته‌های موقت انقلاب شد و سپس به حکم شخص امام خمینی(ره) به سمت حاکم شرع دادگاه انقلاب منصوب شد. وی همسر همشیره آیت الله فاضل لنکرانی است و در اوایل سال ۱۳۵۸ با حکم شخص امام خمینی(ره) به عنوان امام جمعه و نماینده آن حضرت در این منطقه منصوب شد که تاکنون نیز این حکم ادامه داشته است.


از دیگر ثبت‌نام کنندگان می‌توان به محمدباقر عباسی سلمی و حجت‌الاسلام محمد تاج‌الدینی اشاره کرد.


محمدباقر عباسی سلمی، مهندسی است که با حضور در ستاد انتخابات کشور اعلام کاندیداتوری برای مجلس خبرگان کرد. وی به خبرنگاران گفت که هرچند تحصیلات حوزوی ندارد ولی مطالعات‌ آزاد دارد و می‌خواهد در آزمون شورای نگهبان شرکت کند. عباسی سلمی از حوزه بوشهر نامزد شده است.


آیت الله میر فخرالدین موسوی عصر امروز ـ شنبه ـ در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرد.


محمد تاج‌الدینی نیز روحانی جوان 27 ساله‌ای بود که به خبرنگاران گفت دروس سطح عالی حوزه را تدریس می‌کند. او داوطلب حوزه انتخابیه کرمان است.


آیت الله میر فخرالدین موسوی، نماینده دوره سوم مجلس خبرگان نیز امروز عصر در محل وزارت کشور برای حوزه اردبیل نام‌نویسی کرد. او سابقه عضویت در دیوان عالی کشور را دارد و متولد 1309 است.


حجت الاسلام سیدعلی هاشمی شاهرودی پسر آیت‌الله شاهرودی نیز با حضور در فرمانداری قم به نمایندگی از آیت‌الله شاهرودی برای کاندیداتوری در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان از حوزه انتخابیه مشهد ثبت نام کرد.


آیت‌الله شاهچراغی نماینده دو دوره مجلس خبرگان رهبری نیز در سومین روز ثبت‌نام داوطلبان مجلس خبرگان رهبری با حضور در فرمانداری سمنان کاندیداتوری خود را برای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری اعلام کرد.


آیت الله حسینی شاهرودی، محسن برهان و بابک محضری از دیگر افرادی بودند که در نیمروز اول سومین روز ثبت کاندیداهای مجلس خبرگان در این انتخابات ثبت نام کردند.


حجت‌الاسلام سید علی حسینی‌ اشکوری نیز پیش از ظهر امروز برای کاندیدا شدن در مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه گیلان در وزارت کشور ثبت نام کرد.


آیت‌الله ابراهیم امینی عضو اسبق مجلس خبرگان رهبری و نماینده سه دوره مردم استان چهارمحال و بختیاری در این استان، نیز امروز بعد از ظهر در ستاد انتخابات کشور حضور یافت و نام خود را به عنوان داوطلب از حوزه تهران ثبت کرد.


محمود خسرو انجم، داماد آیت‌الله محمد مومن نیز به نیابت از پدر همسر خود، در فرمانداری قم حاضر شد و از جانب او ثبت نام کرد. آیت‌الله محمد مؤمن در حال حاضر نماینده مردم استان قم در خبرگان چهارم است و برای خبرگان پنجم نیز از قم ثبت نام کرده است. وی عضو فقهای شورای نگهبان است.


حجت‌الاسلام سید محمود علوی، وزیر اطلاعات و عضو فعلی مجلس خبرگان رهبری نیز بعد از ظهر امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور، از حوزه انتخابیه تهران، داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان رهبری شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته