دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 بهمن 1399 - 22:32
در سوچی روسیه؛

رایزنی هیات ایران با هیاتی از سازمان ملل متحد

هیات جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌های خود در شهر سوچی روسیه، با هیات سازمان ملل متحد به ریاست «گیر پدرسون» فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور سوریه دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر : 564785
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، هیات جمهوری اسلامی ایران به ریاست علی‌اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی در ادامه رایزنی‌های خود در شهر سوچی روسیه، با هیات سازمان ملل متحد به ریاست «گیر پدرسون» فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور سوریه دیدار و گفتگو کرد.


در این دیدار، طرفین به‌طور مفصل در مورد فرآیند سیاسی سوریه با تأکید بر ضرورت تداوم کار کمیته قانون اساسی آن کشور رایزنی و تبادل‌نظر کردند.


خاجی با اشاره به نتایج سفر اخیرش به دمشق و مذاکرات خود با مقامات سوری از جمله بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، بر حمایت کشورمان از روند حل‌وفصل سیاسی بحران سوریه و تداوم کار کمیته قانون اساسی آن کشور تأکید و بر ادامه حمایت کشورمان از مأموریت فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه، تصریح کرد.


مشاور ارشد وزیر امور خارجه کشورمان همچنین اظهار کرد: جمهوری اسلامی همان‌طوری که در گذشته از مأموریت فرستاده ویژه دبیر کل در امور سوریه حمایت کرده است، همچنان به این حمایت ادامه خواهد داد.


پدرسون نیز ضمن قدردانی از حمایت‌های کشورمان از وی در انجام مأموریتش، بر ضرورت اعتمادسازی میان طرف‌های سوری و کنشگران بین‌المللی و همچنین بر لزوم اتخاذ رویکردی جامع برای حل‌وفصل بحران سوریه، تأکید کرد.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته