دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 آذر 1394 - 09:24
از سوی عضو هیأت علمی واحد رشت منتشر شد

دل‌نوشته‌ای در چهلم دانشجوی شهید مدافع حرم‎؛ می‌توان با یک زندگی ساده آسمانی شد

دکتر تیمور آمار معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و عضو هیأت علمی گروه جغرافیا به مناسبت چهلمین روز شهادت سیداسماعیل سیرت نیا، دانشجوی شهید مدافع حرم این دانشگاه دل‌نوشته‌ای را منتشر کرد.
کد خبر : 56477

به گزارش خبرنگار آنا، در دل‌نوشته این استاد دانشگاه آمده است:


بسم رب الشهداء و الصدیقین
در هیاهوی بی‌پایان دنیا، فرصتی دست داد تا از تمامی دلبستگی‌های مادی‌‌ رها شویم و لختی را در محضر عزیزانی باشیم که سمبل گسستن از دنیا و متعلقات آن هستند.


در منتهی الیه کوچه ای بن بست در محله خواهر امام رشت، خانه‌ای است که در آن از دامان مادری مهربان و آغوش پدری دلسوز، فرزندی از تبار علی رشد کرد و بلوغ یافت. نامش را امثال من زمانی شنیدیم که آسمانی شد. آری صحبت از شهید آل عبا، مدافع حرم «شهید سیداسماعیل سیرت نیا» است.


در یک بعد از ظهر پاییزی، مجال یافتیم که به همراه رئیس و هیئت رئیسه محترم دانشگاه آزاد اسلامی رشت در محفل پرمهر پدر و مادر این شهید عزیز باشیم. پدری که از جانبازان جنگ تحمیلی و یادگار هشت سال دفاع مقدس است و مادری که در فراق عزیزش نه می‌نالید و نه گریه می‌کرد.



پدر سند زنده ایثارگری در راه حفظ ارزش‌های اسلام ناب است و مادری که از ارتباط خاص با پسر شهیدش می‌گفت. اینکه اسماعیل بار‌ها به او گفته بود که شهید خواهد شد و سفارش به مادرش که در فقدانش گریه نکند و ناله سر ندهد. او صبورانه و با اعتماد به نفس از فرزندش گفت و میهمانان با گریه‌های خود او را همراهی کردند.


می‌خواهم اعتراف کنم که در آن فرصت کوتاه چیزهای زیادی آموختیم. اینکه می‌توان با یک زندگی ساده آسمانی شد و از دنیا به اندازه‌ای جمع کرد که حرص مال و زندگی تجملی از رسالت انسانی دورمان نکند. می‌توان به دنیا دل نبست و به کمال رسید... و قهرمانان ما این‌گونه‌اند، وقتی به شهرت می‌رسند که در میان ما نیستند. از خانه ساده اما پر از معنویت شهید بیرون آمدیم. قدم در کوچه گذاشتیم و در نم نم باران پاییزی به راه افتادیم. در این حال با خودم نجوایی داشتم:
«خدایا از تو متشکریم که نشانه‌های خود را برای بیداری ما می‌فرستی تا انسانیت ما بیدار باشد و در دیوار مادیگری و دنیاپرستی فطرت خود را فراموش نکنیم»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته